Hjälp! Byta nedre vevlagret!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Har ni nåt tips om nåt bra ställe som byter vevstake + det nedre lagret och balanserar till ett bra pris? Och fort ska det gå! Får nya motorn på tors. Och den måste bli klar till GR dagen på lör!!
Samma sak med borrning av cyl. Tack på förhand

McProffsen kanske. Duktiga men lite kärva ibland. E&D oxå, fast dom brukar ta mer betalt än vad dom säger innan.

'balanserar' ? Antar du menar riktar vevaxeln så att den är rak o fin efteråt.
/u

Bytte själv på min gammla zundapp för nått år sen.. Byggde en V formad ställning som jag la vevpartiet i. Två st v:n på var sida om halvorna, där lagrena normalt sitter. Sen en mätklocka från clasohlsson längst ute på ena ändan sen snurra och knacka tills klockan inte rör sig nått alls :zpy Tog ett par timmar.. :hej

Bytte naturligtvis lagret innan, var bara att ta pressen och pressa ut bulten mellan halvorna..

ulf_lundin skrev:
McProffsen kanske. Duktiga men lite kärva ibland. E&D oxå, fast dom brukar ta mer betalt än vad dom säger innan.

'balanserar' ? Antar du menar riktar vevaxeln så att den är rak o fin efteråt.
/u
Aah, så E&D gör det också. Bra, då kan dom göra allt ju :) Japp det menar jag. Att bara byta lagret grejar jag själv, men det är lika bra att dom får göra det så det blir rakt.

Edholm skrev:
Bytte själv på min gammla zundapp för nått år sen.. Byggde en V formad ställning som jag la vevpartiet i. Två st v:n på var sida om halvorna, där lagrena normalt sitter. Sen en mätklocka från clasohlsson längst ute på ena ändan sen snurra och knacka tills klockan inte rör sig nått alls :zpy Tog ett par timmar.. :hej

Bytte naturligtvis lagret innan, var bara att ta pressen och pressa ut bulten mellan halvorna..
Hehe men dehär e ingen Zündapp ;)

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back