Hjälp att kränga däck i västerås

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Ska till lelleträffen på måndag morgon, och mitt framdäck är i princip slut. Har ett nytt PP2CT ligger hos funbike i Västerås, men tror inte dom har verkstan öppen imorgon (bara butiken, eller nån som vet om verkstan är öppen på lördagar?) så där kan jag nog inte få det monterat. Nån i trakterna runt Västerås (köping, enköping, e-tuna osv) som har möjlighet att kränga och ballansera mitt framdäck på lös fälg i helgen, självklart mot betalning??

Jag skulle ju kunna ta däcket och åka till vilken däcksverkstad som helst, men har hört att många däcksfirmor tar rätt bra betalt, runt 500:- för att kränga däck dom inte sålt själva, sen vet jag heller inte om nån verkstad har tid att montera med så kort varsel..

Som sagt, nån som kan tänka sig att hjälpa mig, skriv i tråden eller PM:a

Tack på förhand

MVH/Robban

Nu är problemet löst, så nån moderator får gärna ta bort tråden, tack!

åk till bäckby trädgårdsmaskiner o vulk
betala 150kr/st för att kränga däck med fälg och däck lösa

Jag åkte faktiskt dit i lördags och fick det monterat precis innan dom stängde, efter att ha varit runt till minst 5 stängda däckfirmor samt till både yamahacenter och funbike, vilka hade sina verkstäder stängda.. Så allt ordnade sig, fick kanonhjälp på bäckby trädgårdscenter, och billiga var dom också, helt kanon :tummenupp

Hej! Jag brukar anlita en däcksverkstad mitt emot Jet macken i Köping, han tog sist 150 kr för montering och balansering av ett däck.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&lang=&ax=&search_word=Johannisdals+K%F6ping&geo_area=

Men kanske bäst att ringa och säga det är kris och fråga om de kan göra det medans man väntar.

Kanske är för sent för dig..men ett tips iaf.

Tack för tipset, kan vara bra att veta om det blir panik nån mer gång hehe :)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back