hjälp ang privat övningskörning i dalarna/borlänge

du har inte haft A1 innan eller? För det tuffaste enligt mej är krypkörning och höghastighetsprovet, och då kan du dra till Bana C i Romme typ. Det är en nerlagd landningsbana där det alltid är massor med hojåkare. finns även sprayade linjer och prickar för just körproven!

ta mc:n på släp och åk dit själv, billigt och bra!

trafikreglerna antar jag att du kan redan om du har bil :hihi

övningskörning:)

nej har varit därute lite grann:) polarn tog kortet för 2 säsonger sen:) nej a1 har ja ikke men BECE iaf:)

nej har varit därute lite grann:) polarn tog kortet för 2 säsonger sen:) nej a1 har ja ikke men BECE iaf:)

Men om du inte hittar nån att köra med så duger det att köra där själv så du kan proven och manövrera motorcykeln, för trafikvana har du ju, och om det skulle skita sig på uppkörningen så berättar han vad du behöver öva på så kör du en ny bara ;) så löste jag det!

körskola är väääldigt mkt pengar för så lite hjälp! Men om du hittar någon att göra privat med så är ju det bäst förstås :)

ja har kompisen som kommer ihåg allt på uppkörningen så det är en fördel:) men har åkt ganska mkt på hojen sj denna säsong typ ut mot ludvika-grangärde-fredriksberg-nås riktigt fina vägar...men nu tänkte ja lugna ner mig lite pga blåvit sen att jag kör lastbil i jobbet osv...men ut till romme någon dag blir det allt:)

ja har kompisen som kommer ihåg allt på uppkörningen så det är en fördel:) men har åkt ganska mkt på hojen sj denna säsong typ ut mot ludvika-grangärde-fredriksberg-nås riktigt fina vägar...men nu tänkte ja lugna ner mig lite pga blåvit sen att jag kör lastbil i jobbet osv...men ut till romme någon dag blir det allt:)

lär du dej körproven och läser teoriboken så att du vet hur du ska ligga i filerna, titta i speglarna och "vara beredd" på att bromsa-situationer så tror jag det kommer väldigt chill för din del i sånna fall :tummenupp

Nog kan jag ställa upp. Du har ju helt rätt hoj så självklart måste vi se till att du får lufta den.
Dock är det otroligt länge sedan jag tog körkortet så jag har ingen riktig koll på vad de kollas på idag eller hur hinder/manöverbanan ser ut.
Har dessutom skaffat mig en del olater med åren och behöver träna på att hålla mig i närheten av hastighetsbegränsningarna.

Men mängdträning ska inte vara något problem och i övrigt får jag väl skärpa till mig lite:)

//A

Hade jag bott i Borlänge hade jag nog kunnat ställa upp... Tycker du ska ringa till MC-klubben i Borlänge (MCK Touring?), det finns garanterat nån som ställer upp på att övningsköra med dig där!
Fråga: behöver man inte gå nån sån där "handledarkurs" för att övningsköra med nån MC-körkortsaspirant?

Hade jag bott i Borlänge hade jag nog kunnat ställa upp... Tycker du ska ringa till MC-klubben i Borlänge (MCK Touring?), det finns garanterat nån som ställer upp på att övningsköra med dig där!
Fråga: behöver man inte gå nån sån där "handledarkurs" för att övningsköra med nån MC-körkortsaspirant?

nej, det är bara för B kort dem har handledarkurser...

Har dom inte ändrat sen jan i år att man ska gå handledarkurs även för MC?

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back