pelleskogh
Ny medlem
Har haft problem med att brorsans ninjan bara går på 3 cylindrar ibland och riktigt ibland, problemet bara kommer å går.. Idag tog vi isär den för att identifiera problemet. cyl 1 hade ett klart sotigare stift än de övriga stiften som var helt ok. Kopplade på en flaska med bensin och startade upp för att kunna utesluta förgasare eller tändning.. När jag sedan stängde av den upptäckte jag att den fortsatte att dra in bensin i 1:ans å 4:ans förgasare, liksom lite pumpvis med ett märkligt ljud!
Detta upphörde inte förrän jag kopplade ur flaskan å startade upp maskinen å sedan stängde av dem igen. Då var allt normalt. Men då var den också tom på bensin..
Kan det vara nålventilerna som har hängt sig eller kan det bli vakuum från cylindrarna? Knappast va???
Har hört att stift kan bli dåliga om dom gått sura.. Någon som vet något om det?
Mycket tacksamma vid svar! Mvh

Kan det vara nålventilerna som har hängt sig eller kan det bli vakuum från cylindrarna? Knappast va???
Har hört att stift kan bli dåliga om dom gått sura.. Någon som vet något om det?
Mycket tacksamma vid svar! Mvh