Hjälmlackering??

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Någon som vet var i närheten av Göteborg som man kan lämna in krukan på motivlack??

Om jag förstått det rätt så skall inte hjälmens egenskaper påverka :huvet s, eller?

Skulle köpa ny hjälm häromdagen men problemet är ju att man tydligen har en sån jävla vattenskalle att jag inte ens kunde få på mig xxl av varken Shoei eller Arai.

Slutade med en Shoei Z-one men i svart då xxxl endast finns i denna klara kulör.

Måste lacka men var??

Egenskaperna ska inte påverkas, men det är förbjudet eftersom sprickor då kan dölja sig under lacken....

Edit: Förresten så tror jag att Ravetrancer och Blondie har fint lackade helmuts... Vet inte om dom är lackade i 031-området, Men jag anar det eftersom dom bor här...

HA DE GÔTT

Last edited:
annars finns det ju den här killen www.fabian.has.it vet inte vart han håller till riktigt,norrköping tror jag.En hjälm e ju inte så dyr att skicka på posten.

Den tackar vi för!

Grymma målningar.

Undrar vad det kostar att skaffa en egen lack?

Nån som vet.

Mike the bike skrev:
Någon som vet var i närheten av Göteborg som man kan lämna in krukan på motivlack??

Om jag förstått det rätt så skall inte hjälmens egenskaper påverka :huvet s, eller?

Skulle köpa ny hjälm häromdagen men problemet är ju att man tydligen har en sån jävla vattenskalle att jag inte ens kunde få på mig xxl av varken Shoei eller Arai.

Slutade med en Shoei Z-one men i svart då xxxl endast finns i denna klara kulör.

Måste lacka men var??[/QUOT

Du kan ringa till Arnes där lackar dom hjälmar även motiv tel 030019819

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!