Hjäälp.. varvar på startgas runt förgasare men inte i luftinsug

hittebarnX

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
kawa zxr 750
när jag sprutar startgas runt förgasarna varvar motorn mer än om jag sprutar direkt i luftinsugen! :confused: motorn går urkass på tomgång! Drar mig för att skruva isär förgasarna men kanske nödvändigt? börjar bli desperat efter 3veckor i garage :( Gummina ser fina ut å har svårt att tro den tjuvdrar där..

hittebarnX skrev:
2337740 när jag sprutar startgas runt förgasarna varvar motorn mer än om jag sprutar direkt i luftinsugen! :confused: motorn går urkass på tomgång! Drar mig för att skruva isär förgasarna men kanske nödvändigt? börjar bli desperat efter 3veckor i garage :( Gummina ser fina ut å har svårt att tro den tjuvdrar där..

vakumförknasare som inte är som dom ska kanske?
Har du varit på o pillat något?

/Rudan

Låter som den drar tjuvluft, dvs. det läcker nånstans runt förgasarna.
Läckande packning, insugsgummin eller otät runt spjällaxeln är några förslag.
/u

seg i att gå ner i varv japp! vad tyder det på? hur ska jag ta reda på exakt var det är otät? :confused:
Jag har varit på att pilla på det mesta men just denna grejen kom efter ett tag utan pillande :)
Hur mycket sprickor i gummina behöver det va för den ska dra tjuvluft tycker om det är spricker dyl så borde man se det?

hittebarnX skrev:
2338703 seg i att gå ner i varv japp! vad tyder det på? hur ska jag ta reda på exakt var det är otät? :confused:
Jag har varit på att pilla på det mesta men just denna grejen kom efter ett tag utan pillande :)
Hur mycket sprickor i gummina behöver det va för den ska dra tjuvluft tycker om det är spricker dyl så borde man se det?
inte mycket..kan va smååå sprickor.
kolla först så alla gummin e åtdragna.
sen kan du ju försöka spruta lite på olika ställen för o ta reda närmare på vart de sitter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman