HJÄLP!! strypt eller inte ? kawasaki gpx 600r

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
tjenare. polaren har nyss köpt sig en gammal kawwa gpx 600r. och vad jag har läst mig till så ska de gå ca 200+ km/h. men han tycker att den inte har någon ork efter 7000varv. rödmarkeringen börjar vid 10-11tusen och jag tycker man ska kunna varva dit utan problem.dåligt botten drag också tror jag.verkar bete sig på samma sätt som en strypt moppe. i låg fart pinnar den väll på okey men kommer inte gärna över 160km/h. inga missljud eller liknande i motorn heller. tror ni den är strypt ? och isåfall vart sitter strypningarna ? tacksam för svar! vi ska försöka få ut dem om de finns där!! /v

tjenare. polaren har nyss köpt sig en gammal kawwa gpx 600r. och vad jag har läst mig till så ska de gå ca 200+ km/h. men han tycker att den inte har någon ork efter 7000varv. rödmarkeringen börjar vid 10-11tusen och jag tycker man ska kunna varva dit utan problem.dåligt botten drag också tror jag.verkar bete sig på samma sätt som en strypt moppe. i låg fart pinnar den väll på okey men kommer inte gärna över 160km/h. inga missljud eller liknande i motorn heller. tror ni den är strypt ? och isåfall vart sitter strypningarna ? tacksam för svar! vi ska försöka få ut dem om de finns där!! /v

Den behöver inte vara strypt för att inte gå som den ska, Efter vad du skriver skulle det kunna bero på slitna lameller som gör att kopplingen slirar vid hård belastning och att din kompis går misste om knuffen innan rödmarkeringen. Hojen börjar bli till åren och det kan nog finnas andra orsaker bakom, men där har du en iaf :va

han har kört mkt motordrivna 2 hjuliga fordon så skulle inte tro det är koppling/lameller. det finns inte ett missljud från motorn och den har bara gått 3800mil inte mkt för en så gammal hoj. i mycket fint skick i övrigt åxå. ngn som vet vart strypningarna sitter på dessa ?/v

han har kört mkt motordrivna 2 hjuliga fordon så skulle inte tro det är koppling/lameller. det finns inte ett missljud från motorn och den har bara gått 3800mil inte mkt för en så gammal hoj. i mycket fint skick i övrigt åxå. ngn som vet vart strypningarna sitter på dessa ?/v

Jag får ju inte upp min i mer än 160-170 och det är ju p.g.a. en gashandtagsspärr som bara gör 1/3 gaspådrag möjligt. Jag har 1cm-ish att vrida på :D
Säker på att det inte är en sån? ;)

Jag får ju inte upp min i mer än 160-170 och det är ju p.g.a. en gashandtagsspärr som bara gör 1/3 gaspådrag möjligt. Jag har 1cm-ish att vrida på :D
Säker på att det inte är en sån? ;)

nja. enligt honom så var det väälgigt mkt att brida på.. kändes som han fick sitta med armbågen ner mot marken om ni förstår..

Jag tror att det satt strypningar i trottellocken på GPZ:an och GPX:en. Dvs så att trottlarna inte går upp i topp. Kolla om du kan få upp trotteln kant i kant med inloppet i förgasaren, i så fall ostrypt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!