HJÄLP.sänka ttr 600. min,10cm.

Pekele.

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
yamaha ttr 600
Finns det nån som har tips eller råd om hur jag sänker min ttr minst 10 cm.då jag bara är 1,65 cm över havet,har haft r-hojar och saknar knäskrapandet nått grönjävligt:mad: (det ska f....n gå):D .såg en motard på brostugan(osäker på märke)som va grymt sänkt.HJÄLP.Är det tekniskt genomförbart????

Pekele. skrev:
2431342 Finns det nån som har tips eller råd om hur jag sänker min ttr minst 10 cm.då jag bara är 1,65 cm över havet,har haft r-hojar och saknar knäskrapandet nått grönjävligt:mad: (det ska f....n gå):D .såg en motard på brostugan(osäker på märke)som va grymt sänkt.HJÄLP.Är det tekniskt genomförbart????

I framändan så är det ju bara att släppa upp gaffelbenen någon cm. Jag brukar gröpa ur sadelskummet/byta till lägre sadel för att nå ner bättre. Kolla så att du har rätt "häng" inställt på hojen. Alltså mät hur mycket hojen fjädrar ner från obelastad hoj till att du sitter på den. Hänget borde ligga runt 10cm bak om du kör offroad och något mindre fram. Skulle detta inte räcka så får du ge dig på att ändra baklänkaget, genom att sätta längre "dog bones" så blir hojen lägre. Jag är 168 och det brukar räcka för mig att gröpa ur sadeln. Då slipper man också att kludda med chassiinställningarna...

*/ ?>
Back