HJÄLP! Om jag inte...

doorman

Checkpoint 69
Gick med
25 May 2004
Hoj
*SÅLD*
Om jag inte...har batteriet ikopplat, finns det då risk för att det blir ngt strul med mätare osv som jag hört kan hända på nyare bilar. Då detta skett måste bilen in på verkstad, kosta massa "dollares" och sen frid & fröjd igen...

Har en FZS600 -00..

MKT tacksam för svar.

:Bugar Ubbe :squid

doorman skrev:
Om jag inte...har batteriet ikopplat, finns det då risk för att det blir ngt strul med mätare osv som jag hört kan hända på nyare bilar. Då detta skett måste bilen in på verkstad, kosta massa "dollares" och sen frid & fröjd igen...

Har en FZS600 -00..

MKT tacksam för svar.

:Bugar Ubbe :squid

Har MKT svårt att tänka mig några som helst bekymmer.

Långa farbron skrev:
Folk plockar ur sina batterier under vinter och jag har aldrig hört talas om något sådant.

Hallongubbe smisk ska du ha på sporthojsröven

Nä men bra kräm i batteriet är viktigt för att starta inge annat.

Inga problem, du har inget att oroa dig för. Ha ute batteriet precis så länge du känner för.

På Trajja är det viktigt att ta av och sätta på polerna i rätt ordning annars kan mappningen gå tillbaka till deufaultläget.

Men det gäller nog bara imperiets järn.

Pyton skrev:
På Trajja är det viktigt att ta av och sätta på polerna i rätt ordning annars kan mappningen gå tillbaka till deufaultläget.

Men det gäller nog bara imperiets järn.

Öh, va? Kan du förklara hur det skulle kunna ha någon betydelse, rent elektriskt sett? :va

Nej, tyvärr. Tycker det verkar lite mysko själv. Är alldeles för sopig på elektronik. :va
Det var en triumphmek som berättade det när jag fått lite tomgångsproblem och det var troligen orsaken.

Pyton skrev:
Nej, tyvärr. Tycker det verkar lite mysko själv. Är alldeles för sopig på elektronik. :va
Det var en triumphmek som berättade det när jag fått lite tomgångsproblem och det var troligen orsaken.

Den mekanikern skulle nog behöva gå en kurs i elektronik. Det kan omöjligt ha någon som helst betydelse i vilken ordning polerna ansluts, strömflödet börjar ändå inte innan båda poler är anslutna eftersom det behövs en sluten krets.

McB skrev:
Den mekanikern skulle nog behöva gå en kurs i elektronik. Det kan omöjligt ha någon som helst betydelse i vilken ordning polerna ansluts, strömflödet börjar ändå inte innan båda poler är anslutna eftersom det behövs en sluten krets.

Jag tycker inte heller det borde spela någon roll precis som du säger, men det står till och med i instruktionsboken -"Lossa batterikablarna, först minuskabeln"...

:confused:

Pyton skrev:
Jag tycker inte heller det borde spela någon roll precis som du säger, men det står till och med i instruktionsboken -"Lossa batterikablarna, först minuskabeln"...

:confused:

Anledningen till det torde väl vara densamma som att man lossar minuskabeln först efter att ha startat en bil med startkablar - för att undvika kortslutning.

McB skrev:
Anledningen till det torde väl vara densamma som att man lossar minuskabeln först efter att ha startat en bil med startkablar - för att undvika kortslutning.

Sant. Men jag skulle bra gärna vilja veta om det är som han sa. Fram till dess chansar jag inte i alla fall.
Borde ju vara någon mer Triumphägare som stött på problemet.

Pyton skrev:
Sant. Men jag skulle bra gärna vilja veta om det är som han sa. Fram till dess chansar jag inte i alla fall.
Borde ju vara någon mer Triumphägare som stött på problemet.

Han skämtar med dig, det måste han göra. Antingen det, eller också har också han blivit itutad det på någon kurs eller av någon "erkänt duktig" mekaniker. Kan tänka mig att det bara är ett rykte som sprids de officiella vägarna, och någonstans sitter han som kom på det och asgarvar. Ungefär som nylonstrumpan över svartvit TV.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back