HJÄLP! Krashbågar och fotpinnar Yamaha TT600RE?

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
CB1000RA TT600RE
Hej Bullen!
Jag är en kille på sjuttioelva jordsnurr som just införskaffat en Yamaha TTR600RE av årsmodell 2003. Eftersom jag aldrig kört grus/offroad tidigare tycker jag att det vore trevligt/begåvat med motorbågar. Efter idogt letande på stora stygga nätet har jag dock inte lyckats hitta några sådana. Finns det någon barmhärtg själ på detta allvetande forum som vet om det över huvud taget existerar dylika till denna hoj, och gärna i så fall var man kan tänkas hitta dem?

Eftersom jag är ganska lång och vill kunna stå och köra och redan har höjt styret typ 7 cm utan att finna det bekvämt skulle jag även vilja sänka fotpinnarna en smula. Någon som kan tipsa på någon lösning på hur jag kan sänka fotpinnarna 3ish cm utan att behöva bygga nya fästen från scratch?

Tack på förhand och ha en fantastiskt trevlig kväll!

/ Jonas

hittade du inget på kedo.de?
offtheroad.de har mest för XT660 men kolla dem också.
Ang fotpinnarna byt gärna dem till grövre, kolla om någon av yamaha crossmodeller använder liknande fotpinnar. De jag har på min xt660 kommer ifrån en YZ250/500 från 90-talet mkt grövre än orig & säkrare, sen får någon kompis hjälpa dig med att svetsa för att sänka dem.

Motorbågar behövs inte. Det är fotpinnarna och styret som kommer ta det mesta av smällen. Bättre med puckar till hjulaxlarna i så fall så du skyddar sving och gaffel från repor.

Sen tycker jag själv att det är bättre att höja styret istället för att sänka fotpinnarna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT