Tja Grabbar!
Jag har ett riktigt saftigt problem tyvärr.. Lika bra att dra historien från början, Jag och en polare hade varit ute och kört en del, minin hade funkat helt perfekt. Efter vi hade kört så ställde jag min hoj utan för hans hus och vi gick in en stund. Senare när jag skulle åka hem rulla jag ut den till bilen och åkte hem och ställde in den i garaget. Tog ut den dagen efter för att köra igen.
Drog igång den, starta lätt som vanligt, gick på tomgång en kort stund, sen bara tvär dog den! Omöjlig att få igång igen. Laborera med startgas, tändstifts byte men inget funka. Orkade inte pilla nått mer med den den dagen. Trodde då att något munstycke i förgasaren lr liknande var igen satt så jag skruva isär förgasaren.
Den hade då stått i en vecka, och förgasaren var full i vita "kristaller", trodde det först var salt, men efter ett smakprov kunde jag konstatera att jag hade totalt fel! Drog slutsatsen att det var vatten i bensinen som hade erjat.
Tömde tanken och det visade sig att det blev en skiktning av 2st vätskor, antagligen vatten. Jag rengjorde förgasaren (ett djävla jobb!!) och skruva dit den igen. Visade sig att det var stopp iförgasaren ändå, kom inte in någon bensin. Blev allmänt trött på skiten så den åkte in i garaget igen! Stod där ca 3 veckor innan jag bestämde mig för att nu skall skiten igång! Testade då att dra i starten, och till min stora förvåning gick inte motorn runt! Ryckte av förgasaren igen. Tog av cylindern. Det är nu det hemska visade sig, hela vevhuset är fullt i skit och Vevstaken har typ rostat fast i vevaxeln!
Hur i helvete skall jag lösa detta?? Kolla bilden!
Antagligen har någon ungjävel hällt lite vatten i tanken när den stod utanför huset..
Jag har ett riktigt saftigt problem tyvärr.. Lika bra att dra historien från början, Jag och en polare hade varit ute och kört en del, minin hade funkat helt perfekt. Efter vi hade kört så ställde jag min hoj utan för hans hus och vi gick in en stund. Senare när jag skulle åka hem rulla jag ut den till bilen och åkte hem och ställde in den i garaget. Tog ut den dagen efter för att köra igen.
Drog igång den, starta lätt som vanligt, gick på tomgång en kort stund, sen bara tvär dog den! Omöjlig att få igång igen. Laborera med startgas, tändstifts byte men inget funka. Orkade inte pilla nått mer med den den dagen. Trodde då att något munstycke i förgasaren lr liknande var igen satt så jag skruva isär förgasaren.
Den hade då stått i en vecka, och förgasaren var full i vita "kristaller", trodde det först var salt, men efter ett smakprov kunde jag konstatera att jag hade totalt fel! Drog slutsatsen att det var vatten i bensinen som hade erjat.
Tömde tanken och det visade sig att det blev en skiktning av 2st vätskor, antagligen vatten. Jag rengjorde förgasaren (ett djävla jobb!!) och skruva dit den igen. Visade sig att det var stopp iförgasaren ändå, kom inte in någon bensin. Blev allmänt trött på skiten så den åkte in i garaget igen! Stod där ca 3 veckor innan jag bestämde mig för att nu skall skiten igång! Testade då att dra i starten, och till min stora förvåning gick inte motorn runt! Ryckte av förgasaren igen. Tog av cylindern. Det är nu det hemska visade sig, hela vevhuset är fullt i skit och Vevstaken har typ rostat fast i vevaxeln!
Hur i helvete skall jag lösa detta?? Kolla bilden!
Antagligen har någon ungjävel hällt lite vatten i tanken när den stod utanför huset..