HJÄLP! fireblade (strettfighter) mot xr600 (motard + offroad) ???

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Det är så att jag har en XR600 som har både motard och offroad däck. Det är en 98:a som gått ca 650mil. 320mm isr bromsar, exelfälgar osv

Ska jag byta den rakt av mot en fireblade -94, streetfighter. Bakdelen är en r6:a och mätaren är en eftermarknadsmätare? Ägaen säger att den har inte passerat 2000mil än och han ha inga som helst original delar kvar förutom själva hojen då.

Vinner jag eller förlorar jag på det här bytet???

Att mätaren inte passerat 2000mil på en 15 år gammal hoj låter otroligt. Om det är ett bra byte eller inte har jag dock inte koll på.

Att mätaren inte passerat 2000mil på en 15 år gammal hoj låter otroligt. Om det är ett bra byte eller inte har jag dock inte koll på.

Tja, ungefär lika trolig i så fall som att en 11år gammal hoj gått 650 mil.
Slår man ut det per år så har ju firebladen gått ca 133 mil per år och xr:n ca 60 mil.

Angående bytet så borde de väl stå ganska lika i pris.... eller? :va

Last edited:
Den behöver ju inte ha gått mer än 2000 mil sedan -94, men det tål att tilläggas att det inte hör till det vanliga att köra 133 mil i snitt per år med en hoj. Har han gjort det då ska den se ut som ny på alla sätt och vis. Å andra sidan har ju inte din hoj gått speciellt långt på alla år du haft den...

Jag skulle dock lägga mina pengar på att den har 2000 mil på den nya mätaren, utöver dom gamla milen.

Det beror ju vem av er är mest sugen, men....

Om man skulle lägga ut XR:en och CBR:en på blocket till samma pris....så gissar jag att din kärra säljs hundra gånger lättare.

Tolka det som att du förlorar klart på affären, men det handlar inte om en miljon.

om vi lägger snacket om antalet mil åt sidan. Vad tycker ni om bytet? ska jag köra på det?

Jag tror inte att du kommer att tjäna några pengar på att byta men,
det beror ju helt på dig vad det är för hoj DU vill ha, vill du fortsätta åka XR så ska du ju inte byta, men vill du åka streetfighter så är väl bytet helt rätt.
Hurvida det är lättare att sälja en XR jämfört med en cbr har jag ingen aning om, just nu känns det ju allmänt trögt på säljmarknaden.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back