Hej hej
Jag är ganska (läs mycket) ny både på sh och på hoj överhuvudtaget. Håller på att träna inför uppkörning om ett litet tag.
SH-forum är en stor inspirationskälla, och efter att ha garvat efter att ha läst en del "romantiska" trådar om lyktstolpar och tejp, samt en del tragiska, och en del lyckliga trådar om ikullkörningar så tänkte jag nu testa forumets möjligheter till mek-hjälp.
För att utföra detta test, har jag börjat med att välta ikull min hoj, och ska nu se hur fort jag kan få hjälp att laga motorcykeleländet.
Åtgärdat hittills
Trasig koppling.
- Nu luftad och funkar hyfsat
Trasig blinkers
- Ihoptrixad igen, fungerar finfint
Spruckna kåpor
- Tur att man inte är alltför estetiskt laggd, skiter i det nu
Kvar, här kommer testet!!
Sned framgaffel. (fan)
Har läst i en annan tråd om en kille med liknande problem,
Robbans tips verkar schysst, men jag är fumlig...
SH-testet kommer här:
Jag är relativt nyinflyttad i Karlstad, och får inte tag i någon polare som kan hjälpa mig med detta på denna fina soliga dag, finns det någon Karlstadsbo i forumet som är sugen på pizza? (=lön) för att hjälpa mig med detta så hade det varit GULD! Om inte kanske det finns någon med gör-det-själv tips när man inte har garage och domkraft...?
Snälla, jag vill ut och köra ju...
Jag är ganska (läs mycket) ny både på sh och på hoj överhuvudtaget. Håller på att träna inför uppkörning om ett litet tag.
SH-forum är en stor inspirationskälla, och efter att ha garvat efter att ha läst en del "romantiska" trådar om lyktstolpar och tejp, samt en del tragiska, och en del lyckliga trådar om ikullkörningar så tänkte jag nu testa forumets möjligheter till mek-hjälp.
För att utföra detta test, har jag börjat med att välta ikull min hoj, och ska nu se hur fort jag kan få hjälp att laga motorcykeleländet.
Åtgärdat hittills
Trasig koppling.
- Nu luftad och funkar hyfsat
Trasig blinkers
- Ihoptrixad igen, fungerar finfint
Spruckna kåpor
- Tur att man inte är alltför estetiskt laggd, skiter i det nu
Kvar, här kommer testet!!
Sned framgaffel. (fan)
Har läst i en annan tråd om en kille med liknande problem,
Robban_C skrev:516823Om styrkronorna inte pekar åt samma håll så pekar hjul och styre åt olika håll. Släpp alla bultar (inkl muttrarna till styraxeln) som någon föreslog ovan och ryck lite i bitarna så släpper spänningarna.
Men ett litet tips i sammanhanget kan vara att hänga knarren i taket eller ställa den med domkraft under puffran. Man blir annars rätt förvånad när man lossar sista skruven och gaffelbenen far upp genom kronorna och undre kronan landar på framskärmen!![]()
Man har ju dessutom hojfan står på sidostödet med följd att den nu mycket lägre hojen helt plötsligt inte luter åt vänster på stödet. Den lutar åt höger med resultatet att den ramlar åt höger.![]()
Nej, jag har inte gjort så men det var bra nära!![]()
Robbans tips verkar schysst, men jag är fumlig...
SH-testet kommer här:
Jag är relativt nyinflyttad i Karlstad, och får inte tag i någon polare som kan hjälpa mig med detta på denna fina soliga dag, finns det någon Karlstadsbo i forumet som är sugen på pizza? (=lön) för att hjälpa mig med detta så hade det varit GULD! Om inte kanske det finns någon med gör-det-själv tips när man inte har garage och domkraft...?

Snälla, jag vill ut och köra ju...
Last edited: