Hittat något jag älskar

Pizzan

nybörjare
Gick med
18 Nov 2009
Hoj
07, Yamaha R6
Hej

Är relativt ny här och bestämde mig för att köpa en MC i slutet på förra året då jag länge velat ha en. Har inte lagt upp något eller skrivit något här direkt så tänkte att det är dags nu.

Slutade med att det blev en Yamaha R6 -07.

Övningskörde till Lysekil och det är först nu man verkligen inser varför folk som kör MC gör det.

Haft många motgångar då mina föräldrar/nära och kära hatar att jag köpt en motorcykel. Men fan va underbart det är.
Sen att ha en R6 som första MC tycker jag inte är alls dumt. Fruktansvärt rolig hoj... iaf än så länge.

Ville väl egentligen bara säga Hej :). Bifogar lite bilder dessutom.
Har inte hunnit fota så mycket då jag bara varit ute och kört två ggr.

Har dessutom köpt ett Cardo Scala Rider g4 PowerSet som jag varmt kan rekommendera. Klockren produkt tycker jag, speciellt om man övningskör!

img9912.jpg

img1509l.jpg

Välkommen till dårhuset!!:banana

Mycket fin hoj! :)

Välkommen in i gänget! Du vet väl om att det finns en R1/R6-tråd här på forumet?

Riktig snygg..Min familj och släkt ogillar också att jag har köpt hoj.Men vem fan bryr sig.Jag får min hoj hemkörd av svärfar imorgon.Ska köra några lektioner på trafikskolan innan jag vågar övningsköra med den.

En av de snyggaste hojarna på marknaden i min mening. Bra köp!

Mycket snygg hoj,,LÅS fast den väl,,Det finns ju lite för mycket långfingrade folk som går lösa i samhället,,Lycka till,,:tummenupp

Förjävla fin hoj! Skulle jag införskaffa en sporthoj någon gång så ligger siktet också på en R6'a :)

Riktig snygg..Min familj och släkt ogillar också att jag har köpt hoj.Men vem fan bryr sig.Jag får min hoj hemkörd av svärfar imorgon.Ska köra några lektioner på trafikskolan innan jag vågar övningsköra med den.

Tack :). Jo, är väl lite så i många fall. Funderade också på att ta några lektioner, men kände mig rättså trygg när jag hade testat lite på gatan (moped körningen har ju gjort sitt också) så blev en långtur till Lysekil idag på 15 mil.

bahahaa "Varför köpte du inte en R1?" skämt åsido, snygg hoj! drive safe i sommar.

Funderade faktiskt lite på det, men är tyvärr inte den lugnaste personen i trafiken (iaf inte när det kommer till bil) så i mitt fall hade en R1:a varit lite vansinigt att börja med. :D

fin hoj, vad betalar du i försäkring?

Betalar 1350 kr ungefär i månaden för halv helår (16 500 kr). Har försäkrat den på mig (fyllde precis 21) på Folksam då dem va billigast efter att jag ringt så gott som alla FB.

Välkommen och grymmt snygg hoj (men handskarna...)

Haha, har fått lite blandade kommentarer på handskarna ;).
Fick dom nämligen av en polare och då hojjen är i Rött/vitt/svart och handskarna matchar hjälmen så valde jag att behålla dem.

Last edited:
Riktigt snygg hoj! Är själv ny inom hojvärlden och har precis och fått en aha upplevelse när man smygkört lite ute på vägarna hemma kring (håller på och tar kortet)...Helt förbannat Lovely :D

Kul med en vänersborgare! Ses på vägarna om inte alltför länge.. ;)

Instämmer :). Får bli någon tur när man fått kortet :)

Ser inte stället jeevligt stort ut? :näsblod

Möjligt.. Men det sitter väldigt tajt. Får knappt ihop det i midjan. Så att gå ner en storlek är absolut inte att tänka på. Prövade en storlek mindre, fick varken på mig jackan eller brallorna. :)

Last edited:
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...