Hitta resultat....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Pratade just med en bekant som ville hitta lite resultat från tävlingarna. Han hade letat runt lite men hade lite problem att hitta nåt och ville ha lite hjälp från mig.

Jag beordrade honom ett besök på www.svemo.se såklart. :tummenupp
Och efter lite letande så hittade han fram till Roadracing/Tävling/Resultat och hittade där tabeller för SM och supportklasser, och en länk till SO sidan för dom resultaten.

"Men, alltså... Jag vill ju se resultaten från varje tävling" säger han. "Ja, men finns dom inte där då?", "Näääääeeeee det tror jag inte svarar han". Jag går in själv och letar.... utan framgång...

"Alltså, då måste du in på www.mylaps.com och söka efter varje tävling"

Ok, sagt och gjort...

Sen återkommer han 10 minuter senare och frågar varför det inte kördes 2 race i Anderstorp. Jo, det gjorde det visst svarar jag.
"Men det finns ju bara resultat från ett race i Superstock 1000, och förresten vilken klass kör du? Är det Superbike eller Superstock 1000, eller båda?"
"Alltså, det är samma" svarar jag.... "Ok, va konstigt...."

Jag går in på Mylaps och kollar, och mycket riktigt saknas race 2.

"Alltså, då måste du gå in på www.anderstorpraceway.com som arrangerade tävlingen. Där ligger alla resultat från alla klasser."

"OK, men shit va krångligt det var....."

"Mmmmmmm..." instämmer jag

Alltså, varför ska det vara så svårt att få fram och presentera resultaten på ett bra sätt på SVEMO.se?
Fattar faktiskt inte vad problemet är...

kan inte mer än hålla med..
se tex IDM i tyskland.. allt på IDMs hemsida...

borde inte vara så himla svårt att fixa det här heller..

det kommer att hamna i samma system som tävlingsanmälan så småningom, eftersom det håller på o byts system i år så kommer det strula såklart och man får ta vad som finns.

fast... de som läst informationen om SVEMO TävlingsAdmin system visste ju det här redan :va

Inte världens bästa men en enkel tabell finns på min sida b-racing. Där finns 125J, 125GP, 250GP, R600, R1000, SS600 och SS1000 listade med separerade tabeller för SM och SO. Länkar finns till Mylaps till de race som är registrerade där så man kan se varvtider osv.

Last edited:
fast... de som läst informationen om SVEMO TävlingsAdmin system visste ju det här redan :va

Det är väl inte många utöver dom som har en tävlingslicens som har tagit del av den informationen från SVEMO va?

Det jag syftade på var att det är ÅT HELVETE för krångligt för utomstående att få reda på tävlingskalender, resultat, tabeller, och information om SM-serien i RR. SO är faktiskt lite bättre då det finns information på www.karlskogamotorstadion.com

Man har mycket att lära av andra organisationer här...

Jag antar att det har lite att göra med att SM-serien arrangeras av individuella klubbar, och ska samordnas av SVEMO på något sätt. Andra serier (IDM, ONK, SO, WSBK, MotoGP osv) har en ganska tydlig promotor/organisation som är ansvarig för hela serien, och som ska försöka tjäna pengar på det. Och då jobbar ganska hårt för att marknadsföra och promota serien med hemsidor, reklam, annonser, osv...

Medhåll i motvinden.

Ja, det är för många kockar. Det behövs 1 arrangör av allt vad SM heter i roadracing som hanterar sådan här administration där man enkelt kan hitta resultatlistor, sammanställningar med förare och deras ranking. Samt profilbild från året osv.

Ja, det är för många kockar. Det behövs 1 arrangör av allt vad SM heter i roadracing som hanterar sådan här administration där man enkelt kan hitta resultatlistor, sammanställningar med förare och deras ranking. Samt profilbild från året osv.
Ord :tummenupp

Hade man EN organisatör som roddade ihop allt så skulle man också undvika den här lilla situationen med Hyllinge MS och SM på Knutstorp...

Hur hittar man ALLA varvtider på mylaps och inte bara snabbaste som alla kört.??
Så här långt kommer jag ( http://www.mylaps.se/results/showrun.jsp?id=1495724 ) Men inte mer :(

Tror inte det går om man inte är reggad som användare.
Loggar du inte kan du jämföra dina tider mot andras på samtliga varv.

var det dåligt väder under racet? Såg att Jens vann på 49 tid som bäst. Såg iofs att det var någon som blev diskad på 47,4.

Var hittar man poängsammanställning från SM eller SO från förra året eller tex 5 år tillbaka?

Tror inte det går om man inte är reggad som användare.
Loggar du inte kan du jämföra dina tider mot andras på samtliga varv.

var det dåligt väder under racet? Såg att Jens vann på 49 tid som bäst. Såg iofs att det var någon som blev diskad på 47,4.

Ja på lördagsracet blev en hel del diskade för ljud/buller.
Andra bullar på söndagen :tummenupp

/Nitrous

Var hittar man poängsammanställning från SM eller SO från förra året eller tex 5 år tillbaka?

Bra fråga, i vintras fanns listor från 2009 på svemo och på karlskogas sida men jag hittar inte dom nu..

Trist att det ska va så svårt att få tag på gammal statistik och fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...