Pratade just med en bekant som ville hitta lite resultat från tävlingarna. Han hade letat runt lite men hade lite problem att hitta nåt och ville ha lite hjälp från mig.
Jag beordrade honom ett besök på www.svemo.se såklart.
Och efter lite letande så hittade han fram till Roadracing/Tävling/Resultat och hittade där tabeller för SM och supportklasser, och en länk till SO sidan för dom resultaten.
"Men, alltså... Jag vill ju se resultaten från varje tävling" säger han. "Ja, men finns dom inte där då?", "Näääääeeeee det tror jag inte svarar han". Jag går in själv och letar.... utan framgång...
"Alltså, då måste du in på www.mylaps.com och söka efter varje tävling"
Ok, sagt och gjort...
Sen återkommer han 10 minuter senare och frågar varför det inte kördes 2 race i Anderstorp. Jo, det gjorde det visst svarar jag.
"Men det finns ju bara resultat från ett race i Superstock 1000, och förresten vilken klass kör du? Är det Superbike eller Superstock 1000, eller båda?"
"Alltså, det är samma" svarar jag.... "Ok, va konstigt...."
Jag går in på Mylaps och kollar, och mycket riktigt saknas race 2.
"Alltså, då måste du gå in på www.anderstorpraceway.com som arrangerade tävlingen. Där ligger alla resultat från alla klasser."
"OK, men shit va krångligt det var....."
"Mmmmmmm..." instämmer jag
Alltså, varför ska det vara så svårt att få fram och presentera resultaten på ett bra sätt på SVEMO.se?
Fattar faktiskt inte vad problemet är...
Jag beordrade honom ett besök på www.svemo.se såklart.

Och efter lite letande så hittade han fram till Roadracing/Tävling/Resultat och hittade där tabeller för SM och supportklasser, och en länk till SO sidan för dom resultaten.
"Men, alltså... Jag vill ju se resultaten från varje tävling" säger han. "Ja, men finns dom inte där då?", "Näääääeeeee det tror jag inte svarar han". Jag går in själv och letar.... utan framgång...
"Alltså, då måste du in på www.mylaps.com och söka efter varje tävling"
Ok, sagt och gjort...
Sen återkommer han 10 minuter senare och frågar varför det inte kördes 2 race i Anderstorp. Jo, det gjorde det visst svarar jag.
"Men det finns ju bara resultat från ett race i Superstock 1000, och förresten vilken klass kör du? Är det Superbike eller Superstock 1000, eller båda?"
"Alltså, det är samma" svarar jag.... "Ok, va konstigt...."
Jag går in på Mylaps och kollar, och mycket riktigt saknas race 2.
"Alltså, då måste du gå in på www.anderstorpraceway.com som arrangerade tävlingen. Där ligger alla resultat från alla klasser."
"OK, men shit va krångligt det var....."
"Mmmmmmm..." instämmer jag
Alltså, varför ska det vara så svårt att få fram och presentera resultaten på ett bra sätt på SVEMO.se?
Fattar faktiskt inte vad problemet är...