Hitta liten hjälm?

GS Girl

(¯ ·.¸¸. FI .¸¸.·¯)
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
bandit 600 -02
Hej!

Har varit på jakt efter en hjälm ett bra tag nu, men det måste vara så att jag har onormalt litet huvud för det finns ingen som passar! Dessutom har de flesta handlare aldrig hemma den minsta storleken av respektive modell så att man kan prova. Blir lite jobbigt i längden att behöva beställa hem hjälmar, vänta ett par veckor på leveransen och sedan konstatera att hjälmen ändå var för stor...

Beställde iaf en x-lite 601 strl XS. Den var väldigt skön och modellen verkar passa mig, men jag hade behövt en storlek mindre ändå...

Nån som har tips på nån modell med liknande passform som kan passa mitt lilla nylle? :hjälm Hade tänkt mig nåt i prisklassen <5000:-
Eller tips på handlare i göteborg, malmö eller helsingborg som har ett brett sortiment med samtliga storlekar representerade...

Shoei har hjälmar i strl xx-small, finns dock oftast bara i helfärgade hjälmar.. vet iaf att det finns i Raid II svart. Kostar ca 3000 kr. Gå in o kolla på www.duells.se

/Maverick på spenks konto.

De allra flesta hjälmmodeller går bara ner till XS.
Shoei har modellerna RAID II och XR1000 i XXS (2XS), dock bara i svart.
Annars är det nog barnhjälmar som gäller. Finns väl ner till XXXS (3XS), men då är det svårt att få dem i någon högre kvalitet.
Hjälmhuva kan ju vara ett alternativ annars om den skulle vara aningen stor.

2fast4hjo skrev:
Jag har en raid II "templar" XS (avatarbilden), mindre är svårt att hitta, köpa till extra kuddar :confused:

Om säljaren inte kan ta hem det du är intresserad av inom en rimlig tid så tycker inte jag att det låter som en bra butik :va + att du ber att de ska ta hem ngt som sedan inte passar behöver du inte ha dåligt samvete för.

Hoppas du hittar en bra liten hjälm som till slut passar.

Fast man känner sig lite besvärlig att be dem ta hem hjälm efter hjälm som inte passar...men visst lite service har man väl rätt till. Det handlar ju ändå om ett rättså dyrt och viktigt köp.

Handlaren sa att det förmodligen fanns extra kuddar att köpa till x-liten, men då vill jag helst prova med dem på också...

Bike hade ett hjälm test för några månader(?) sedan, kommer inte ihåg vilken hjälm som var bäst enligt dom. Minns inte heller :huvet om de skrev ut vilka storlekar hjälmarna fanns i...någon som vet?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon