Hitta GoPro HD-kamera i New York

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Jag har länge varit sugen på att köpa en GoPro HD Hero, och åker till New York den 23e.

Har fått tipset om att försöka få tag på denna kamera där i stället, till ett mycket billigare pris. Jag har aldrig varit i varken New York eller USA för den delen, så jag vet inte riktigt hur jag skall gå till väga för att hitta kameran.

Någon som vet något ställe? Jag kommer att bo på Manhattan, och jag kommer att vara där en vecka.

B&H är det bästa stället att handla på. Tänk på att det är ca 8% i statlig/NYC skatt på det som står på prislappen. Du betalar alltså 8% extra i kassan. Garantier brukar också bara gälla i USA plus att du måste skaffa ny laddare ibland...

B&H är det bästa stället att handla på. Tänk på att det är ca 8% i statlig/NYC skatt på det som står på prislappen. Du betalar alltså 8% extra i kassan. Garantier brukar också bara gälla i USA plus att du måste skaffa ny laddare ibland...

Den laddas via USB.

Gäller det även om man köper kameran som turist och skall ut ur landet? Finns det ingen liknande "VAT-refund" som i Asien, där man inte behöver betala den skatten om man är turist och skall ta med varan hem?

Får inte fram nåt här http://www.goprocamera.com/warranty men om man får vara generalist så har de flesta en sk world wide warranty så oavsett var man köper en vara som säljs i större delen av världen så får man en garanti. Men man kan knappast åberopa konsumentköplagen när man är hemma i svedala igen. Men med stor sannolikhet så ligger det bifogat med produkten om hur garantin gäller

Gäller det även om man köper kameran som turist och skall ut ur landet? Finns det ingen liknande "VAT-refund" som i Asien, där man inte behöver betala den skatten om man är turist och skall ta med varan hem?

Nej, det går inte att få tillbaka...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...