Hitta det rasistiska

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Startar en tråd för oss som inte kan se det rasistiska i allt utan bara det mest uppenbara.

Börjar med denna:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8623538.ab

"Ställer in produktionen av "2 1/2 män" efter rasistiskt uttalande
Charlie Sheens chefer har fått nog.

Efter ett rasistiskt uttalande om producenten Chuck Lorre har nätverket CBS och Warner Brothers beslutat att omedelbart ställa in produktionen av den pågående säsongen av Sheens tv-serie "2 1/2 män", skriver Variety.

I ett pressmeddelande förklarar tv-bolagen att beslutet baseras på "Sheens uttalanden, uppförande och tillstånd".

....

Sheen gick där till hård attack mot Lorre och benämnde genomgående producenten med det namn är född med, Charles Levine. Enligt Variety uppfattades det som antisemitiskt. "

Blev inte insläppt på krogen i förra veckan pga av jag är vit.

Är detta rasism, omvänd rasism, kränkande, eller något vi vita män bara bör knyta näven i fickan åt? :va

Blev inte insläppt på krogen i förra veckan pga av jag är vit.

Är detta rasism, omvänd rasism, kränkande, eller något vi vita män bara bör knyta näven i fickan åt? :va

Det är rasism.
Omvänd rasism är snarare när man får fördelar för att man tillhör en viss ras.

Du menar ungefär som om tex en viss grupp skulle få sina körkort betalda av skattemedel?

Jo, det passar rätt bra. Och är alldeles exceptionellt dumt. Kan man inte skrapa ihop pengarna för att ta kortet så ska man fan inte ha det heller.

Jag tycker det är värre att det är så få kvinnor i herrlandslaget i curling. Kvotera in några så Gudrun Schyman blir glad!!

Borde det inte vara rasistiskt och blanda olika hudfärger på samma plats snart eftersom minoriteten i gruppen kan känna sej kränkta och utstötta:rolleyes:

Det intressanta är om man kunde förstå lärarens tankegångar. Vad är det för sjuka tankar som finns i en sådan människas huvud. Vem kan bli kränkt av att vara en pepparkaksgubbe? Tror personen han kommer få en lönehöjning pga sin extrema politiska korrekthet?

Avskeda personen snabbt!

Sen kommer skriken om hur förjävligt det är att barnen inte får vara pepparkaksgubbar längre. Är läraren möjligtvis anställd av SD?

Verkar vara ett missförstånd/tidningsanka

http://www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Missförstånd om pepparkaksgubbe

Berättelsen om 10-årige Mio Simic som inte fick vara pepparkaksgubbe har spridit sig som en löpeld på sociala medier.
Men skolan säger att det rör sig om ett missförstånd. Och att Mio Simic visst ska få vara pepparkaksgubbe.
– Visst får han vara pepparkaksgubbe, självklart, säger Margaretha Zetterlund, verksamhetschef på barn- och utbildningskontoret i Laxå kommun.

Det är tydligen väldigt lätt att skylla på missförstånd efter det blir rabalder på Internet. Hoppas grabben är glad iaf! :)

Det är tydligen väldigt lätt att skylla på missförstånd efter det blir rabalder på Internet. Hoppas grabben är glad iaf! :)

Nja, jag skrev först själv en (nu raderad) kommentar angående det sjuka med förbudet i only-in-sweden tråden men tyckte att det var något i historien som inte stämde och började därför söka vidare.

Att lägga in backen eller att göra en "pudel"verkar ju bli mer poppis för varje dag som går.:rolleyes:

Citaterar en fråga från min 14 åriga dotters hemläxa i samhällsorientering:

"Upplever en homosexuell samma skräck inför våld och hot som en invandrare känner inför nazister?"

...... Får man säga invandrare!!?? Nysvenskar heter det ju för djävulen!

MYCKET intelligent fråga förövrigt.:näsblod

Höll iaf masken när hon levererade sitt svar;
"-Hur ska jag kunna veta det, jag är varken flata eller blatte."

Våra barn får sin intelligens kränkt varje dag, sanktionerat av skolmyndigheter.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon