Hilfe! Regnat in i bilen.

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Jag lyckades med konststycket att glömma köra upp ena rutan på bilen, och givetvis kom årets åskoväder samma natt/morgon. Detta resulterade i en mer eller mindre dyngsur bil. Jag har kört med hårtork för att få torrt, men det luktar! :näsblod

Det luktar riktigt unket i bilen. Ni allvetande sporthojare, vad kan man göra för att få bort den hemska stanken bortsett från att vädra? Finns det nåt att göra alls?

(Googlade men hittade inget.)

Gå in på Claes Olsson och köp dig en torrboll (fuktslukare) och låt den stå i bilen ett bra tag. Funkar kanon! :tummenupp

Starfighter skrev:
2352497 Gå in på Claes Olsson och köp dig en torrboll (fuktslukare) och låt den stå i bilen ett bra tag. Funkar kanon! :tummenupp

Kanon! Ska odören försvinna då också? Värt ett försök, beställer en boll! :tummenupp

A_o_D skrev:
2352519 är det du som är den blonda på bilden?? :confused:

Kan vara...

Last edited:
Fixa en våtdammsugare o sug upp så mycket du kan, sen stoppar du in en kupévärmare och har rutorna lite på glänt så torkar det upp ganska bra.
Lukten tror ja man kan ta bort om man ställer in en skål med ättika.

~Settan~ skrev:
2352495 Jag lyckades med konststycket att glömma köra upp ena rutan på bilen, och givetvis kom årets åskoväder samma natt/morgon. Detta resulterade i en mer eller mindre dyngsur bil. Jag har kört med hårtork för att få torrt, men det luktar! :näsblod

Det luktar riktigt unket i bilen. Ni allvetande sporthojare, vad kan man göra för att få bort den hemska stanken bortsett från att vädra? Finns det nåt att göra alls?

(Googlade men hittade inget.)
du kan få tjöpa min hondabil

Ismannen skrev:
2352527 Fixa en våtdammsugare o sug upp så mycket du kan, sen stoppar du in en kupévärmare och har rutorna lite på glänt så torkar det upp ganska bra.
Lukten tror ja man kan ta bort om man ställer in en skål med ättika.

Vad jag kan känna är det torrt nu. Fönade tills det blev torrt. Men jag ska sätta ut en skål med ättika och prova under tiden torrbollen levereras!

Visste väl att man kan få massa smarta svar här! Tack!:yoparty

~Settan~ skrev:
2352533 Vad jag kan känna är det torrt nu. Fönade tills det blev torrt. Men jag ska sätta ut en skål med ättika och prova under tiden torrbollen levereras!

Visste väl att man kan få massa smarta svar här! Tack!:yoparty

Man kan inte föna en bil torr! :rolleyes:
När jag kört en invändig recond med djuprengöring av klädsel och mattor får bilen stå MINST 10 timmar med FYRA kupévärmare fastvevade med rutorna i dörrarna. Torka och torka är modellen, sen slutar det lukta urkas också.

Hur ska man göra med ättikan? Har hört dels att man kan spraya på en lösning med det, vissa säger att man bara ska ställa in en skål med ättika. Antar att den är ättiksprit och inte ättiksyra som ska användas. Har en bil som luktar beeveer i.

HCC_Racing skrev:
2353354 Man kan inte föna en bil torr! :rolleyes:
När jag kört en invändig recond med djuprengöring av klädsel och mattor får bilen stå MINST 10 timmar med FYRA kupévärmare fastvevade med rutorna i dörrarna. Torka och torka är modellen, sen slutar det lukta urkas också.

JOHO det då! Jag kunde föna så sätet blev torrt! :fatta!

:D

imaster skrev:
2353738 Jag tyckte du sa Honda och bil, finns det andra hondabilar än guldvingar? :tungan :arsele

:rock hondabil med 4 hjul (stödhjul räknas inte) istehshit.. och ja.. de finns andra hondabilar :D

Back