Highpipe till speed triple

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Har precis inhandlat en Triumph Speed triple-04 :banana
Nu vill man ju att triplen ska sjunga skönt också. Och det ska den göra från en highpipe :tummenupp

Ni som har/har haft en S3 eller vet vilka märken passar på den får gärna lämna lite tips?
Jag vet att Triumph har ett i kolfiber, hindle tror jag har ett som passar också.

Men finns det fler?
Lägg gärna upp bilder om ni har så man ser hur det ser ut.

/Daniel

Dede skrev:
Nu vill man ju att triplen ska sjunga skönt också. Och det ska den göra från en highpipe :tummenupp

Ni som har/har haft en S3 eller vet vilka märken passar på den får gärna lämna lite tips?
Jag vet att Triumph har ett i kolfiber, hindle tror jag har ett som passar också.

Men finns det fler?

/Daniel

Du ska klart ha Triumphs egna sport-slipon...

Har en polare som har det o den sjunger som F****N :yoparty :yoparty

Zane skrev:
Dubblar du pengen får du ett grymt undersätes system från www.powermaxexhaust.com.
Du blir dessutom av med snöskyffeln där bak :tummenupp

Edit. Glömde gratulera till köpet

Var ju jäkligt snyggt men kostade inte lite :gnissla :skrämd
£1099.99 på jacklilley utan frakt. Synd man inte har dom pengarna

Och tack så mycket :)

DaLorD skrev:
Du ska klart ha Triumphs egna sport-slipon...

Har en polare som har det o den sjunger som F****N :yoparty :yoparty

Sjunger som fan? Om vi pratar om samma som jag har (kolfiber high) så brummar det bra men inte fan låter det mycket. Rekommenderar ickeorginal-rör för skönsång.

Har en hindle highpipe, ljudet är mäktigt!!!! Det enda är att man måste packa om pipan varje år.

Dede skrev:

Men finns det fler?

/Daniel

GRATTIS!!!!!! Vilken färg blev det? Släng upp en bild vet ja... :tummenupp

Jag hade Triumphs egna highpipe kolfiber slip-on till min daytona. Låter hur bra som helst sen är det riktigt snyggt också. Rekomenderas varmt :tummenupp

Håller med föregående talare, har putsat som ett svin på hela systemet. Undrar hur många sekunder det håller sig i det skicket?

Dede skrev:
Var ju jäkligt snyggt men kostade inte lite :gnissla :skrämd
£1099.99 på jacklilley utan frakt. Synd man inte har dom pengarna

Och tack så mycket :)

Kolla på www.rideteamtriumph.com/powermax_exhaust.htm dom säljer det för 1175 USD = 8067 spänn enl forex.
Sen tillkommer givetvis frakten, men en original highpipe kostar i runda slängar 5000 och då har du kvar problemet med snöskyffeln......

Sen är ljudet brutalt på powermaxen :tummenupp

Zane skrev:
Kolla på www.rideteamtriumph.com/powermax_exhaust.htm dom säljer det för 1175 USD = 8067 spänn enl forex.
Sen tillkommer givetvis frakten, men en original highpipe kostar i runda slängar 5000 och då har du kvar problemet med snöskyffeln......

Billigare men dock ändå dyrt. Men nu kan man börja fundera på det :banana
Har du själv köpt från dom eller? Hur är passform/kvalitet i så fall? Och måste man bygga om någonting?

Dede skrev:
Billigare men dock ändå dyrt. Men nu kan man börja fundera på det :banana
Har du själv köpt från dom eller? Hur är passform/kvalitet i så fall? Och måste man bygga om någonting?

Köpte mitt från Skyking, funkade bra fast det tog lång tid innan jag fick det.
Passformen och kvaliten är utmärkt och instruktionen funkade hyggligt.
Det är relativt lite anpassningar som får göras, inte i närheten av ombyggnaden som krävs för ett blackwiddow system.
Har för mig att jag landade på strax över 10 papp

Last edited:
Har oxå precis inhandlat en speed3 slängde på en gpr-slipon
Blev ett fint o maffigt ljud som jag rekomenderar starkt. :cdevil
billigt var det oxå 4500:- www.gpr.it
värt o kolla, en massa bilder på när det är monterat på olika hojar

Det där var snyggt! Bilden på den svarta triplen väckte ett enormt byggaombegär... Har varit skeptisk till låga styrändsbackspeglar tidigare men det såg riktigt snyggt ut. Får se var det slutar... :hihi

Zane skrev:

bubsey78 skrev:
Har oxå precis inhandlat en speed3 slängde på en gpr-slipon
Blev ett fint o maffigt ljud som jag rekomenderar starkt. :cdevil
billigt var det oxå 4500:- www.gpr.it
värt o kolla, en massa bilder på när det är monterat på olika hojar

Funderade också på ett GPR. Slutade dock med ett mivv istället.
Är riktigt nöjd med hu resultatet blev. Ska plocka bort insatsen också så man får höra triplen som den ska avnjutas

Bifogat

• sida_ny_2 (Medium).jpg
    sida_ny_2 (Medium).jpg
    122.5 KB · Visningar: 149
Himla tuffa motorcyklar det dar! , har ej sett några Triumph forut och en dar va ju en riktig snygging (forutom en i mc klubben som har en Daytona) hur många hp ar det i motorn? hur mycket vager den?..

Jodå, de flesta som har triplar är mer än nöjda. Orginal är där 120 hp och vikten är om jag inte missminner mig 189 kg. Övervarvsskyddet på Daytonan som du nämnde är högre är på triplen så motorn lämnar ungefär 150 hp.

Arctic#1 skrev:
Himla tuffa motorcyklar det dar! , har ej sett några Triumph forut och en dar va ju en riktig snygging (forutom en i mc klubben som har en Daytona) hur många hp ar det i motorn? hur mycket vager den?..

Dede skrev:
Funderade också på ett GPR. Slutade dock med ett mivv istället.
Är riktigt nöjd med hu resultatet blev. Ska plocka bort insatsen också så man får höra triplen som den ska avnjutas

Snyggt Dede!! Men va e det för vitt skräp under den :va

Dede skrev:

Men finns det fler?

/Daniel

Hade ett Micron kolfiber slip-on på min Daytona. Lät hur skönt som helst!!
Du måste dock mappa om den (om den nyare motorn inte sköter det själv?) för att den ska gå ordentligt. In på verkstaden eller inskaffa en Tuneboy. (www.tuneboy.com.au) Av en händelse ;-) råkar det finnas en till salu på "Annonser"

Last edited:
Mitonga ordnade detta till mig. JÄKLIGT NÖJD!!!!

Bifogat

• Resize of Untitled-2.jpg
    Resize of Untitled-2.jpg
    108.8 KB · Visningar: 134
Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026