Hi-Art, textil vs skinn

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Tänkte försöka skaffa lite info om Halvarssons nya Hi-art ställ osv..

Ngn som vet hur bra de "nya textilerna" (Hi-Art), som Halvarssons har infört som ngn slags nyhet iår skyddar om man jämför med ett skinnställ.

Vad skulle Ni valt?

Sitter och funderar på att byta ut mitt gamla halvarssons skinnställ. Det har nga år på nacken nu och jag funderar på ett textil-ställ med en "skyddsväst" till det.

Dra på i tråden nu för jag vill veta typ allas åsikter. :-)

//T.

Hi art är superstarkt, mycket starkare än skinnet... det som är bra är att Halvarsson förstärker de flesta skinn och allväderskläderna med Hi-art på utsatta ställen. Hi-artstället från Hlavarsson är det enda stället som är helt CE-godkänt. Att man ser ut som en nallebjörn i det är ju bara ett plus.. :3freak

Jag har än så länge aldrig sett ett tyg som har bättre nörningsegenskaper än ett skinställ så jag avstår, har kasat sönder ett goretexställ (Rukka) på 20m medan mitt skinställ fortfarande var fint efter att jag kasat 130m på röven.....

De nya Cordura materialen ska hålla lika bra som skinn, att det dessutom är HI-art på utsätta ställen är ju bara ett plus. Ur säkerhetssynpunkt är det nog skitsamma, så länge du köper ett fint allvädersställ ...

lorkan skrev:
De nya Cordura materialen ska hålla lika bra som skinn, att det dessutom är HI-art på utsätta ställen är ju bara ett plus. Ur säkerhetssynpunkt är det nog skitsamma, så länge du köper ett fint allvädersställ ...

SKA hålla ja men det är skillnad på teori och praktik, både jag och min gubbe har vurpat ett GoreTex ställ var (Rukka respektive Dainese) och du skrapar igenom allt för fort, jag lovar det är inte kul att få skrapsår på skinkan redan efter 20m kasande.....

Boris JR skrev:
SKA hålla ja men det är skillnad på teori och praktik, både jag och min gubbe har vurpat ett GoreTex ställ var (Rukka respektive Dainese) och du skrapar igenom allt för fort, jag lovar det är inte kul att få skrapsår på skinkan redan efter 20m kasande.....

var det splitternya ställ ? Har hunnit hända mkt på allvädersmarknaden ..

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back