Heter era hojar något?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu när jag blivit med hoj funderar jag på om den ska ha nåt namn. En liten namngivningsceremoni där man dänger en flaska skumpa i tanken vore ju trevligt!

Brukar man sätta namn på sin hoj?

Vet inte... Min heter Victoria, iallafall, vilket inte alla kan förstå.... :confused: :tungan :tummenupp

Syss skrev:
Vet inte... Min heter Victoria, iallafall, vilket inte alla kan förstå.... :confused: :tungan :tummenupp

Min har tydligen blivit döpt till "Spruttibangbang"... Iofs inte mitt val men jag antar att jag får leva med det..

Grännatjejen :) :hoppa
Eller kort o gott stumpan.. :)

Klart hon skall ha ett namn..

Döper enligt gammal tradition fordon efter namsdagsbarnet i almanackan den dagen jag köper. Följdaktligen heter hojen Holger. Undantaget är båten, den hade ju ett bra namn när jag köpte den :hihi

Jag själv kallar min för lillebror. Men namnet polkagrisen har också varit på tal.Får se vilket namn det blir i slutändan. :tungan

Eftersom allt sitter löst och skramlar på min hoj, heter den numera Plåt-Niklas... :rolleyes:

Min förra CBR 954:a hette "Rödluvan" och min nuvarande R6:a heter "Rultan". Svarar bäst på gasen om hon tilltalas med ers nåd...

:näsblod

Min XR 600 brukar heta "jävla skithoj" då och då, mest när den vägrara starta.
I övrigt namnger jag inte döda ting och kallar inte hojjarna hon eller han eller så.

Oftast får de ju heta det de heter helt enkelt, modellbeteckningen eller bara märket.

Självklart ska den ha ett namn. Brukar oxå döpa efternamnsdag men när jag såg hojen så var det bara en Dilbert.

Om du ska drämma en champagneflaska i tanken vill jag ha en "före" och en "efter" bild... :hihi

/J

Tja, vad skall man säga? :rodnar

Efter varje styrvobbel hojjen klarar på egen hand, får "Bettan" en klapp på tanken! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT