hemska barnprogram

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
precis som rubriken lyder så finns det ju i alla generationer ngt man helst vill glömma.Sj såg jag ljuset för första gången på 80-talet, en ganska bekymmersfri tid o växa upp i om det inte hade varit för det :huvet (allt klarnar längre ner.. nästan varenda kväll satt man bänkad för att se en egocentrisk och snål björn som vägrade att dela med sig av sina pepparkakor. programmet var helt ok, om man inte tänkte för mkt som barn gjorde man ju sällan det , eller njae det handlade väl mest om o göra bus utan o bli upptäckt eller bråka med folk från granngården. Men i björnes magasin fanns det ju olika tecknade serier ex trasdockorna + en hel del annat... men vad i helvete tänkte de på när de sände syster yster o lillstrumpa men det jag ville komma till är det programm som har förstört en hel generation ..mm precis den lilla pojken med den lätt skadade hjärnan,, nu pratar vi joelbitar :huvet tror de på fullaste allvar att barn i björne ålder har ngn förståelse eller ens vill se skiten... Är det ngn mer än jag här som tagit skada av joelbitar.

Jag känner en viss rädsla för utvecklingsstörda, det har dock blivit bättre med åren. Jag är övertygad om att det är på grund av joelbitar.

80-talet? Jag minns lite i början där men sen blev det som en stor mardröm av frisyrgelé, ungdomsfylla, babyblått/rosa, Joey Tempest-krull, gitarrhjältar och Zelda-serien på Nintendo.

Pippi hällde medicin i brunnen för att bota alla sjuka och hon knullade,som e-type skulle uttrycka sig, snuten gång på gång. Folk rasade väl över Pippi på back in the days?

Joelbitar VS clownen manne/Ika i rutan är ju som att jämföra lättöl VS rökheroin.
Helvete vad jag avskydde manne o ika :huvet :gnissla

Trasdockorna rockar! :fakta
Att va' söta men lika som bär vad är det o ha?
Lite annorlunda är inget fel o va'
Om man är av en annan sort
Varför ska man kastas bort?

*vajar med tändaren*

I kronologisk ordning:
[YOUTUBE-ID]WGPhLrssDG8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]WTZ43x9Gii8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Wc3Pogl3zqs[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]p3We9p4QdvY[/YOUTUBE-ID]
Detta är vad som format generationer.

Har sett att det nuförtiden florerar nån slags tyganka med oerhört irriterande och gnällig röst, skrämmer tillome mig trots att jag betraktar mig som vuxen.

Last edited:
Pippi Pelikan! Sicket as, mår fortfarande dåligt så här 20 år senare, bara jag tänker tanken!

Det är ju någon jävla kärring med en anka som buktalar fortfarande ibland.
Henne vill man bara begå olaga hot mot,

Hursomhelst kan ni inte klaga, jag såg ett barnprogram när jag var i usa för några veckor sen som slår allt ni har visat med hästlängder.

Lägger upp en bild snart, jag fotade tv:n vet tyvärr inte vad skiten heter
men det var helt efterblivet.

Edit: här kommer bilden från skiten (var tvungen att förminska den)

Bifogat

• retarderatbarnprogram.jpg
    retarderatbarnprogram.jpg
    105 KB · Visningar: 95
Last edited:
Jag föreslår att jag, Markus och Teo styr upp det här med barnprogram. Det skulle kunna bli hur bra som helst. Vi kanske skulle rädda kommande generationer. :mattias

Ika är ju ball, bortsett från dialekten.
Vilse i pannkakan har jag aldrig fattat vad som är varken läskigt, bra eller roligt med. Resten är jag för snoris för att veta vad det är :näsblod

Iofs blir jag dumförklarad för jämnan, kanske har något med saken att göra.

Förr i tiden pratade dom ju ialla fall svenska på barnprogrammen.. Kan nån förklara för mig varför nästan alla som är programledare för barnprogram måste ha brytning? Skiter högaktningsfullt i vilken härkomst programledarna har men dom kan väl prata korrekt svenska ialla fall? :mad:

Förr i tiden pratade dom ju ialla fall svenska på barnprogrammen.. Kan nån förklara för mig varför nästan alla som är programledare för barnprogram måste ha brytning? Skiter högaktningsfullt i vilken härkomst programledarna har men dom kan väl prata korrekt svenska ialla fall? :mad:

internationellt mannen internationellt... annar kommer dem ju inte förtå ett ljud när dem handlar i nyinvigda särholmen...

Den här lilla tecknade filmen gick vid något endaste tillfälle under barnprogramstid på SVT när jag var några år gammal. Det blev en del mardrömmar en tid framöver...
[YOUTUBE-ID]2lDFLLKSkUg[/YOUTUBE-ID]

Jag HATAR/HATADE och avskydde joelbitar.

Årsmoddel: 1989.

Den här lilla tecknade filmen gick vid något endaste tillfälle under barnprogramstid på SVT när jag var några år gammal. Det blev en del mardrömmar en tid framöver...
[YOUTUBE-ID]2lDFLLKSkUg[/YOUTUBE-ID]
Visade dom det där på barnprogramstid :gnissla?

hämskt

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026