Hemsidor med olämligt innehåll? Vad kan man göra?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Jag fick se något som kommer få mig att inte kunna sova inatt.

Vad kan man göra åt hemsidor som innehåller tex djurplågeri?
Går det att göra något alls? Jag kan inte släppa detta. Kontakta hemsidans skapare ger ju inget. Men någon måste ju vara ansvarig för servern som hemsidan ligger på? Ett företag? En privatperson? Men det kanske till och med är helt lagligt att visa?. Men det säljs till och med verktyg på hemsidan till just plågeri av KATTER!

Jag vill inte ens visa hemsidan. Så jävla lågt är det.

Sjuka jävla människor! :mad:

hehe.. är det den berömda katt i glasflaska nu igen :)

Out_Spinner skrev:

Går det att göra något alls? Jag kan inte släppa detta. Kontakta hemsidans skapare ger ju inget. Men någon måste ju vara ansvarig för servern som hemsidan ligger på? Ett företag? En privatperson? Men det kanske till och med är helt lagligt att visa?. Men det säljs till och med verktyg på hemsidan till just plågeri av KATTER!

Du kan kontakte den ISP (Internet Service Provider) som hoster sidan - ofta har dom ett vist nivå av etiska regler som dom följar stenhårdt.

Re: Re: Hemsidor med olämligt innehåll? Vad kan man göra?

Galne Dansken skrev:
Du kan kontakte den ISP (Internet Service Provider) som hoster sidan - ofta har dom ett vist nivå av etiska regler som dom följar stenhårdt.
Jo det var något sådant jag tänkte. Klarar fanamej inte av att se sånt där.

hahahaha, e det den där som man har istället för kattbur så e den fejkad men kul....

vettefan om det är så kul igentligen.
visst har jag sjuk humor men detta är lite..

det som är lite kul är hur lätt vi går på saker på nätet och vad vi tror om andra kulturer.

Out_Spinner skrev:
Hmm. Förbannat roligt folk kan ha alltså. Det är ju lika sjukt att fejka det där också! Folk har ihjäl varandra för mindre.

Just den här han jag gå så långt att jag mailade någonstans, vetefan vilken myndighet bara... Sedan insåg jag att jag var lurad så det skrek om det, det stod så i svarsbrevet från myndigheten iallafall! Detta var banne mig 5 år sedan den kom första gången, innan lumpen 99 vill jag minnas...

Vill i allafall göra er uppmärksammade på att barnporr skickar man vidare till rädda barnen, de har system för att ta hand om det!

www.rb.se vill jag minnas!

Känner mig inte dum som blev lurad av den där sidan, den var proffisionellt utförd och jag tycker det är bra att folk reagerar som Out Spinner, mer civilkurrage åt folket!

UrbanTiger skrev:
Skönt, kände mej lite nojig ett tag att allt detta var fejk :skrämd
Att t ex valfettsförsäljningen och denne substans extraodinära användningsmöjligheter i själva verket är påhitt :rolleyes:

Nu blir man nyfiken på den där bilden..... vad är det för URL ?

Out_Spinner skrev:

det ryktades om att det var fake, men det kan man ju inte bekräfta direkt. Enklast är att helt enkelt låta bli att fortsätta så fort du sätt något och sen göra nått annat.

likt skrika och hållaför öronen

Re: Re: Hemsidor med olämligt innehåll? Vad kan man göra?

RoLLER skrev:
Nu blir man nyfiken på den där bilden..... vad är det för URL ?

Ja nu får ni slänga ut den så man får ta sig en titt.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP