Hemlarm

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Letar efter ett bra Hemlarm.
Det ska vara trådlöst,klara husdjur och ha GSM för ev larmförmedling.
Tittat runt lite och Trygga hem verkar ha lite olika paket till hyffsade priser.
Ska sitta i en villa och även skydda ett garage..
Vad har ni för erfarenheter och ev kan rekomendera?:va

Erfarenheten jag har är att du borde köpa ett ploykit. Har minst lika bra skrämselförmåga som ett med abonnemang som är både dyrt att köpa och äga. Jag har tidigare haft hemlarm som gick på 10 lök, sen plus abonnemang på det. ALDRIG igen. Waste of money. Sen när man säger upp det så de här 10 k jag betalade var i onödan, för tydligen äger fortfarande larmbolaget grejerna. Men de låter det vara kvar OM man vill aktivera larmet igen... herregud.

Vad har du för försäkringsbolag?

Du brukar få lite rabatt på försäkringen om du har centralanslutet larm. Dessutom har försäkringsbolagen ibland samarbete med larmfirmor vilket ger dig rabatt på själva larmet.

Bor du dit utryckningen ändå inte åker så kvittar ett centralanslutet larm...
Bor du däremot så att det inte tar så lång tid för dem samt att du reser en del så kan det vara betryggande att veta att någon kommer spika igen den uppbrutna dörren och få dit en glasmästare som byter den krossade rutan.

Att däremot tro att väktarna kommer gripa en tjuv på bar gärning är bara att lura sig själv, det är inte tanken.

Klara husdjur?
Jag har alltid undrat hur IR detektorn vet skillnad på Leffe 54 inbrottstjuv som kryper på alla 4, & feta innekatten Mulle....

Jag har jobbat med sådant i över 10år nu så jag har nog en del grejer som går att köpa!! Vart i Sverige bor du??

Ett vanligt runner16 som går att bygga ut i all oändlighet (nåja...) duger gott då det har precis det du söker.
Har jobbat på företag som har sysslat med larmryck samt installation av larm och det är bra jävla bortkastade pengar att köpa något från Aroundio eller liknande.
Du får ut mer av det genom att koppla det till dina grannar som du bjuder på en flaska whiskey eller liknande, och du kan ju alltid köpa själva larmryckstjänsten själv direkt av vaktbolaget om det skulle krisa och du ska bort en längre stund på semester.

Eller så pm'ar du Jimmy ovanför och får antagligen det mest prisvärda :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025