Hemlagade hamburgare...

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Ska stalla mej och fixa ett par GIGANTISKA burgare nu, hehe!
Tankte mej ungefar sa har:

*400 gram notfars=2 biffar pa 200 gr
*gul lok
*hamburgerdressing
*sallad
*tomat
*rostad lok
*ketchup blandat m chillisas
*jattestora hamburgerbrod som varms/grillas i ugnen

fan vad gott det ska bli! ville bara att ni skulle veta, haha :) /Lasse

Åh vad gott!
Men jag tar hellre en tjock skiva ost och lite skivad gurka istället för rostad lök, ok?

southwick skrev:
Ska stalla mej och fixa ett par GIGANTISKA burgare nu, hehe!

Gör sambalburgare istället... Som vanliga hambrugare men med sambal oelek i färsen... De blir då rackarns spicey:ga och bör prepareras med bearnaise och rostad lök förutom rå lök, tomat och sallad!
:tummenupp

korvgubbe skrev:
Gör sambalburgare istället... Som vanliga hambrugare men med sambal oelek i färsen... De blir då rackarns spicey:ga och bör prepareras med bearnaise och rostad lök förutom rå lök, tomat och sallad!
:tummenupp

Åhh... jag kan ta en sån också! (men utan rostad lök..)

duckie skrev:
Åhh... jag kan ta en sån också! (men utan rostad lök..)

Säg till när du är i stan så bjuder jag! :tummenupp Jag har tyvär inte råd med diamanter men ingen kan motstå en sambalburgare! :wiggle

korvgubbe skrev:
Säg till när du är i stan så bjuder jag! :tummenupp Jag har tyvär inte råd med diamanter men ingen kan motstå en sambalburgare! :wiggle

En sån feting till burgare slår det mesta!

Du glömde bacon... Den ska vara knaperstekt. OCH OST!! Det måste vara ost på. :gnissla

ost for faen, ost!!! hur kunde jag glomma den? har vart over gatan o fixat nu!

nu sprider sig doften av burgare har hos mej i alla fall :) jaklar vad gott!

tror till o med att jag ska lagga upp fina bilder pa dom sa att ni kan fa dregla lite ni med, haha :)

Så det är ytterligare en som är såld på Vegabaren's sambalburgare!!

:banana

korvgubbe skrev:

Jag skulle kunna ta en sån där fettdrypande 99% nötburgare (1% sambal), grillad över eld och väl penslad med olja, insmord med lite färskost, flera tjocka skivor smält schweizisk ost, bearnaisesås (sån där TJOCK sås), rå tunnskivad lök, övermogna söta tomater, lite krispig sallad att vila på mellan två frasiga perfekt rundade bröd.

Till det tjocka pommes, morotsstavar och saltgurkslängder - oändliga mängder bearnaisesås att doppa dem i - och på sidan en liten tomatsallad med spänstiga tomater, skivad rödlök, persilja och svartpeppar - en ringlande fyllig vinägrett över och ev lite hyvlad parmesan.

Nilles skrev:
Så det är ytterligare en som är såld på Vegabaren's sambalburgare!!

:banana

Har aldrig köpt något annat på Vega sen jag köpte min första Sambal för en 5-6 år sedan... Och lika frälsta har alla mina adepter, som jag visat sambalburgaren för blivit!

duckie skrev:
Jag skulle kunna ta en sån där fettdrypande 99% nötburgare (1% sambal), grillad över eld och väl penslad med olja, insmord med lite färskost, flera tjocka skivor smält schweizisk ost, bearnaisesås (sån där TJOCK sås), rå tunnskivad lök, övermogna söta tomater, lite krispig sallad att vila på mellan två frasiga perfekt rundade bröd.

Till det tjocka pommes, morotsstavar och saltgurkslängder - oändliga mängder bearnaisesås att doppa dem i - och på sidan en liten tomatsallad med spänstiga tomater, skivad rödlök, persilja och svartpeppar - en ringlande fyllig vinägrett över och ev lite hyvlad parmesan.

Damn duckie det där var nästan porrigt:bow ...skippar löken iof

Jag lagade en svingod Pasta Putanesca till middag idag :tummenupp

www.huyfong.com/no_frames/oelek.htm

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back