Hemförsäkring?

Försäkringsplacering?

• Antal röstningar
    0

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har i dagsläget hemförsäkring via facket (tvi) från Folksam. Ska byta jobb och kommer därför att behöva byta hemförsäkring, då jag även går ur facket.

Har hojen försäkrad genom TH (svindyrt), funderar på om det går att pressa priset på den genom att teckna hemförsäkring via ovan nämnda bolag. Har olycksfall via LF, kanske kan få ett bra pris på hojen genom att samla hemförsäkring och övriga försäkringar där?

Eller ska man byta riktning helt och gambla ihop något på exvis IF?

Visst, det går att ringa runt till kreti och pleti för att försöka få en överblick av prisläget, vilket säkerligen är det jag får göra. Tänkte ändå kolla lite hur folk på SH har placerat sina försäkringar och om det gett några rabatter?!

Polla på.

Hojen är försäkrad hos If då de är överlägset billigast.
Alla andra försäkringar har jag hos TH sedan i höstas. De halverade min bilförsäkring och min hem ochg villaförsäkring blev betydligt billigare där.

Länsförsäkringar.
Villa/Hem, Bil, 4 hojar, lång skadefrihet, zon 4 , +40 försäkring, ger en hel del ekonomisk fördel. :D

Vi samlade alla försäkringar i ett bolag. Hojen fick dock blir kvar i If pga enorma priskillnader.
Så i vårat fall blev kåken, båten, husvagnen och bilen bra mycket billigare än att ha det utspritt.
Vår totala försäkringskostnad landade på ca 14k in hojen, men då har ju jag en billig sån.

Tänkte samla alla mina försäkringar på samma ställe, men blev inge bra. Så jag har försäkringarna utspritt på tre bolag.

Länsförsäkringar

Bil, motard, hem, liv, sjukersättning, olycksfall, samt en extra sakförsäkring för hemmet.

Jag är försäkrad :tummenupp

Shit vad old liksom. :eek:

:D , det tar lång tid att bli erfaren....ger fördelar om man kör med insidan av huvet. Hoppas du får uppleva det, ganska intressant faktiskt.

OT: Kul reaktion på en ung tjej som satt på LF å tog förs på zx 12 an för att tag sen.
-Jah, + 40, 20 skadefria år, ja det blir ju billigt då, fast de e ju klart , du är ju så gamal att du tar det lugnt förstår jag...
-AAAAAASSSSGAAAAARV..:yoparty ..:D :D
- ÅH, ahh, är du en SÅN...
-Just det , just sån är jag, var det bara att svara.

Log länge på den...

Hemförsäkring på trygg hansa
bilförsäkring på piteortens (lokalt förs.bolag)
mcn på salus ansvar (halva priset mot trygg hansa & 2k billigare än if)

Såg över allt förra året och rensade upp ordentligt, hade massa jävla försäkringar överallt.

Tog hem en rådgivare(försäljare) som gick igenom allt med oss, så nu samlar vi rubbet hos TH. 3st personförsäkringar, hemvilla försäkring och bilen.

Endast hojjen är på annat håll, TH kunde inte matcha bilsport&mc´s classicförsäkring :gnissla .

-Jah, + 40, 20 skadefria år, ja det blir ju billigt då, fast de e ju klart , du är ju så gamal att du tar det lugnt förstår jag...
-AAAAAASSSSGAAAAARV..:yoparty ..:D :D
- ÅH, ahh, är du en SÅN...
-Just det , just sån är jag, var det bara att svara.

Log länge på den...

Jag fattar INGENTING. :yoparty
HUR dan var DU=)???
Är jag HELT sluuuuuuuuuuuut ,eller ?????!!

Jag fattar INGENTING. :yoparty
HUR dan var DU=)???
Är jag HELT sluuuuuuuuuuuut ,eller ?????!!

Du är inte slut, bara ung..:tummenupp

Jag ÄR en Gammal Gubbe som kör sporthoj, billigt å fort, men bara på söndagar till kyrkan...:D

Hon snappade snabbt läget i alla fall. :D

Jag har nästan alla försäkringar i olika bolag.. Ringer man runt och jagar bäst pris så blir det så!

Kan man på något sätt slippa att betala hem och olycksfallsförsäkringen som man får via fackavgiften?
Att man fortfarande vill vara med i facket men slippa försäkringarna.

Jag samlade mina försäkringar hos TH (mc, sjuk- och olycksfall, hemförsäkring). Det enda som jag tjänade på detta var att jag fick 200kr/år på hemförsäkringen. Mc-försäkringen påverkades inte av detta enligt handläggaren jag snackade med.

Alicia: Varför vill du slippa dessa försäkringar?

Kan man på något sätt slippa att betala hem och olycksfallsförsäkringen som man får via fackavgiften?
Att man fortfarande vill vara med i facket men slippa försäkringarna.

Alla som är med i kommunal "får" hemförsäkring, oavsett om dom vill det eller inte. Om jag köper ett slott ska jag skaffa en sambo, dotter, katt eller vadsomhelst som är med i kommunal. Så smart. :gnissla

Kommunals hemförsäkring är lika störd som kårobligatoriet och byggfackets granskningsavgift.

Jag samlade mina försäkringar hos TH (mc, sjuk- och olycksfall, hemförsäkring). Det enda som jag tjänade på detta var att jag fick 200kr/år på hemförsäkringen. Mc-försäkringen påverkades inte av detta enligt handläggaren jag snackade med.

Alicia: Varför vill du slippa dessa försäkringar?

Ponera att två som båda är med i kommunal bor ihop. Varför ska dom ha dubbel hemförsäkring? Och vad ska dom med en olycksfallsförsäkring till som eventuellt inte gäller för just deras hobby?

Last edited:
Allt hos Länsförsäkringar av någon jävla anledning, ingen bra sådan tror jag då de är svindyra. Tidigare har jag pyntat ca 900:-/år för hemförsäkring ungdom men nu ville jag teckna upp den till en miljon (nån gräns de hade) och vips så ville de ha 2300:-/år! Och då är det lägenhet dessutom, jag vill inte ens tänka på vad de vill ha för ett hus.
Jepp, jag är snål som få.

Jag är nog en snål en vad det gäller försäkringar. Så med andra ord är jag aktiv med dessa, ringer runt o kollar o prutar, det brukar löna sig rätt bra faktiskt speciellt om man kollar på de lite dyrare försäkringarna, kan ju faktiskt skilja åtskilliga tusenlappar. Jag personligen tror mig kommit fram till att samla i ett bolag skulle jag förlora STORT på. Dessutom är min fackliga försäkring (lärarnas riksförbund / TH) mycket bra o billig framförallt för kidsen, tjäna nästan 600 kronor i månaden på ungefär samma försäkring.
Hojen har jag i Folksam till ett mycket bra pris mm. Har i dagarna bytt bilen till folksam från Tennant, samma bil är en tusenlapp billigare mot va den var ifjol (i folksam alltså). Så mitt avhopp från Folksam under ett år gjorde försäkringen 1000 sek billigare!!

Satt och titta på det och min hem försäkring kostar ca 4ggr så mycket som min helförsäkring på hojjen :näsblod

Hade tills för ett par veckar sedan allt på Folksam, men bytte till ett nytt bolag som heter Vesta, de har samarbete med Nordea.
Eftersom att jag sedan tidigare är Förmånskund i Nordea så fick jag 20% rabatt på alla försäkringar.
Har dock hojen kvar på Folksam eftersom att de försäkrat den på 55kW..=)

Sänkte i och med detta hemförsäkringen med ca. 2500:- och en bilförsäkring med 1200:-.

//Niklas

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!