Helvetet Tur o retur

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Hej alla goa gubber o damer.
Här kommer en kort redovisning om vilket helvetesår jag haft, jag räknar med sjukt mycket sympati osv!
Efter lelleträfffen ifjol så hände det en hel del saker i mitt liv, folk i min omgivning klota med hojar, med en hel del skador. Jag bilda en ny familj, med andra ord mycket ställdes på ända. I denna soppa börja fundera på detta med hojåkandet " mm man kanske ska köpa sig en Customhoj o bli ûberseriös, ta hand om sig själv, inte göra barnen faderlösa, vara en seriös människa o i mitt yrke seriös lärare". sagt o gjort jag införskaffade en Intruder 1400 VS US modell, glad i hågen brassa jag hem o sålde Hondan (älsklingen) o skulle bli en glidare! NU mina vänner börjar helvetet o det alle grande dessutom.
Hojen i sig var fin mycket krom o allt, men jag kände ju att det var någe som saknades, jaha börja bygga om vart ju tanken då, miniblinkers, mindre speglar, sänka den, nytt styra så händerna kommer mer neråt, jomen titta den börjar ju nästan påminna om sporthoj, mmm skumt detta? Sen kör jag halva sommaren med den helvetiska apmaskinen o inser att detta funkar ju inte. Jaha nya tankar man kanske ska lägga ner detta o återgå till enbart enduroåkandet. Näää inte det heller, fan man kanske ska skita helt i detta med hoj då? Men men då kommer tanke smygandes en sporttouring kan ju inte vara helt fel, ut med annonsen på Kromäcklet o va fan händer, inte ett skit, den går fan inte o sälja. Nu mina vänner börjar vi snacka halvpanik, priset sänks till det minimala o vad händer då? INTE ett skit.
Men i Onsdags ringer en helt underbar människa o vill byta sin hoj med min
(där emellan helt sjuka förslag, " vill du byta mot en guldvinge", ÖÖ nej jag vill byta mot en sporttouring!) han har en ZX9R han vill byta, okey tänker jag en sporthoj det är bättre det än en guldvinge eller en Ural eller nåt annat perverst. sagt o gjort vi möts på halva vägen i Mjölby o testar synar o allt, det blir en deal. Kommer hem o åker på en riktig tur..................så djävla nöjd. På midsommaraftonen åker jag o en polare på tur o jag är helt lyrisk
(kärringen mer eller mindre skogstokig, men det får man ta).
Vad är då kontentan av detta fylledravel, ja jag är full än o tänker inte sluta än på länge, AKTA er för satan för allt vad kromslädar är, det är livsfarligt, deppresioner, sänker livskvaliten nåt så sjukt mycket, dålig väghållning, fula obekväma osv. jag däremot är en pånyttfödd människa som mår exakt hur bra som helst med min svarta vackra kawasaki. Returen är avklarad jag är hemma igen!!
Glad midsommar på er

Jag mår fysiskt illa av glidarhojar.
Trots att jag gärna håller mig till gammalt skrot.
Varför?
De cyklar jag åker runt på har konstruerats så bra det gick till syftet.
Glidare är omotiverat dåliga.
Tycker jag.
För att bedöma en hoj (eller vad som helst) så bör det användas till det den är byggd för.
Glidarhojar är byggda för att framföras i moderat fart på jämn fina vägar.
En sådan maskin behöver inte jag.

Jag kan bara hålla med Lappmögel. Har själv haft en glidare och dom går ju bara inte att sälja (försökt i flera år), till slut lyckades jag byta in den mot den hoj jag har idag. Tro det eller ej så fick jag hyggligt betalt för den.

jag försökte göra mig av med min HD, det gillades tydligen inte så den jäveln beslutade för att bita mig i röven med bruten arm som tack.
kul att höra att andra lyckas bättre med sina affärer ;)

jag försökte göra mig av med min HD, det gillades tydligen inte så den jäveln beslutade för att bita mig i röven med bruten arm som tack.
kul att höra att andra lyckas bättre med sina affärer ;)

Jag kör aldrig med hojjar jag försöker sälja av just den anledningen. Jag vet att det kommer hända nånting om jag gör det bara för att ALLA hojjar är besatta av något slags väsen som har egen vilja om än vissa är snällare än andra!

Nya ägaren till din gamla glidare bytade bort sin sporthoj, han kommer troligast försöka bli av med den inom en kortare tid, han också!

För att va 100% säker på att glidaren inte kommer tillbaka till dig vore det enda rätta va att köpa glidaren och skrota den. :)

Jag hoppas att du åtminstone varnade stackarn inför vad som kommer att hända?

Nya ägaren till din gamla glidare bytade bort sin sporthoj, han kommer troligast försöka bli av med den inom en kortare tid, han också!

För att va 100% säker på att glidaren inte kommer tillbaka till dig vore det enda rätta va att köpa glidaren och skrota den. :)

Jag hoppas att du åtminstone varnade stackarn inför vad som kommer att hända?

Nope ingen varning utfärdad med tanke på att båda han o jag var riktigt nöjda med affären, en vinn vinn situation liksom.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT