Vegas
Racing, plåster för själen...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
För ca 2 år sedan så tog jag hand om en Yamaha RD 125 lc som hade skurit, och som den snälla människa man är skulle jag fixa den till vederbörande.
jag flytta ner den till vårat förråd förra hösten då det blev väldigt fullt i mitt garage, berätta det för värden och allt var okej, det var inte i vägen för någon...
Det har inte gått fort och haft lite motgångar, så till slut var den en kompis som vill köpa den som den stod, skuren motor och allt!!
Pris förhandades fram och ingen var gladare än jag då jag vurpa i våras och behövde resten av sommaren till att fixa mitt ben.
Åkte till min bostad och gick ner till källaren där den stod... och det var tomt..hum..
Då kom jag att tänka på när jag låg på sjukhuset att ägaren till hojen ringde och fråga vad jag heter i efternamn för dom ringde från föreningen jag bor i och fråga varför hans hoj stod i källare, han förklara att jag skulle fixa den och tala om vad jag heter.. allt fri och fröjd.
men borta trots allt!
Jag ringde föreningen och fråga vad som hade hänt med hojen, fick till svar att dom flyttat den till kallförådet... okej gick dit och ingen hoj..
Ringde tillbaka, vicevärden skulle undersöka!!
I dag kom han förbi och sa,
vice- nja, den slängde vi...på tippen!!!
jag blev så häpen att jag inte ens blev arg.
min fråga... varför..
vice- nja... vi fick ju inte tag på ägaren..
jag- jo, det vet jag, han ringde när jag låg på sjukhuset..
vice- jasså??
jag- den va ju reggad, det satt nr plåt på!!
vice- skulle det göra skillnad??
jag- ja...
vice- ja, du får väl anmäla som då...
jag- okej..
Ringer polisen, hon fråga 3 gånger om jag va allvalig, kunde inte tro sina öron.
så nu är dom anmälda för egenmäktigt förfarande och det var tydligen inget snack om saken...
Sorry måste bara skriva av mig!!!!
jag flytta ner den till vårat förråd förra hösten då det blev väldigt fullt i mitt garage, berätta det för värden och allt var okej, det var inte i vägen för någon...
Det har inte gått fort och haft lite motgångar, så till slut var den en kompis som vill köpa den som den stod, skuren motor och allt!!
Pris förhandades fram och ingen var gladare än jag då jag vurpa i våras och behövde resten av sommaren till att fixa mitt ben.
Åkte till min bostad och gick ner till källaren där den stod... och det var tomt..hum..
Då kom jag att tänka på när jag låg på sjukhuset att ägaren till hojen ringde och fråga vad jag heter i efternamn för dom ringde från föreningen jag bor i och fråga varför hans hoj stod i källare, han förklara att jag skulle fixa den och tala om vad jag heter.. allt fri och fröjd.
men borta trots allt!
Jag ringde föreningen och fråga vad som hade hänt med hojen, fick till svar att dom flyttat den till kallförådet... okej gick dit och ingen hoj..
Ringde tillbaka, vicevärden skulle undersöka!!
I dag kom han förbi och sa,
vice- nja, den slängde vi...på tippen!!!
jag blev så häpen att jag inte ens blev arg.
min fråga... varför..
vice- nja... vi fick ju inte tag på ägaren..
jag- jo, det vet jag, han ringde när jag låg på sjukhuset..
vice- jasså??
jag- den va ju reggad, det satt nr plåt på!!
vice- skulle det göra skillnad??
jag- ja...
vice- ja, du får väl anmäla som då...
jag- okej..
Ringer polisen, hon fråga 3 gånger om jag va allvalig, kunde inte tro sina öron.
så nu är dom anmälda för egenmäktigt förfarande och det var tydligen inget snack om saken...
Sorry måste bara skriva av mig!!!!