Helsystem, ska det låta så jävligt?

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
Monterade på Sebring helsystem idag. Det blev skillnad vill jag lova.
Men jag vete fan om jag är nöjd. Låter mer som en traktor nu!

Ett jävla dån och "eftersmällar" när man släpper på gasen också. Ska det vara så, nyttigt? :4skrika

Men men, man kanske vänjer sig? :va

Bucho skrev:
2148719 Monterade på Sebring helsystem idag. Det blev skillnad vill jag lova.

Ett jävla dån och "eftersmällar" när man släpper på gasen också. Ska det vara så, nyttigt? :4skrika

"eftersmällar" kan vara att du har lite fel på bestyckningen, en smäll kan vara ok om man gasat hårt och släpper snabbt. Kan nog rekomendera 175-180 munstucke om du har gjort alla andra modiferingar. prova dig fram (dom kostar ju inte så mycket)
lycka till :)

"eftersmällar" kan också bero på att det inte i tätt vid Stos och andra "kopplingar". smeta på värmetålig silicon mellan stos och rör så ska det nog bli bättre.

Över 172 är väll ingen ide uppger KTM-Sommer, om man ni inte gjort något innuti motorn. Smäller den är det ofta för litet lågfarts munstycke eller feljusterad blandskruv.

tellskog skrev:
2149570 Över 172 är väll ingen ide uppger KTM-Sommer, om man ni inte gjort något innuti motorn. Smäller den är det ofta för litet lågfarts munstycke eller feljusterad blandskruv.
Hade samma strul med min att det small som helvete, och provade då mig upp till 175 och då försvann det.
Nu går han som FAN :banana

Använd öronproppar när du åker, så blir ljudet mycket trivsammare. Jag började åka med proppar på sporthoj pga vindbruset, men nu kan jag inte ens köra cross utan dem. Prova!

Bucho skrev:
2148719 Monterade på Sebring helsystem idag. Det blev skillnad vill jag lova.

När jag monterade mitt Sebring slip-on så tyckte jag att det lätt överjävligt för mycket och funderade ett kort tag på att sätta på orginal igen. Men efter några dagar så vänjer man sig och nu skulle jag aldrig i livet byta tillbaka. Jag kör utan proppar och det funkar hur bra som helst. Möjligt att ditt helsystem kanske låter något mer men jag tror att du kommer bli nöjd. Även jag har eftersmällar men det förstärkar bara outlawkänslan :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT