Helljus till besiktning

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Imorgon övergår mellanklasskortet till tung motorcykel, vilket medför att jag nu kan ta hojen till besiktning! :-)

En sista-minuten-genomgång tyder dock på att helljuset verkar lite mysko, det pekar liksom precis åt samma håll som halvljuset men starkare. Borde det inte lysa mer uppåt?

Någon som vet hur helljuset och halvljuset ska stå för att bli godkänd på besiktning?

Lyset är från en Yamaha MT-03 så det är inget o-godkänt skit.

Besiktningsgubbarna justerar ofta halvljuset om det lyser högt eller lågt. Helljuset är inget det tittar på om det lyser högt eller lågt.

för att underlätta för dej själv kan du ju i förväg kolla upp hur man justerar halvljuset så kan du bara peka och visa dom.

Men för att svara på frågan: Jo helljuset borde lysa högre upp. Alternativt ska halvljuset lysa lägre..

för att underlätta för dej själv kan du ju i förväg kolla upp hur man justerar halvljuset så kan du bara peka och visa dom.

Men för att svara på frågan: Jo helljuset borde lysa högre upp. Alternativt ska halvljuset lysa lägre..

Det visade sig vara en felkoppling. Inte bara att det var tvärtom, utan även jorden satt fel. Var jag full när jag gjorde det där eller? :död

Nu funkar det iallafall fint:tummenupp

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...