Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lantis skrev:Har fått för mig att undersöka hur man går tillväga för att ta helikoptercert. Någon som vet något om detta? Är det mega-dyrt och jättesvårt, eller är det inom möjlighetens gräns för en medelsvensson med rätt motivation?
Tobbe_N skrev:har en polare som tog helikoptercert för något år sedan tror han betalade mellan 200-250K någonstans däromkring var det iaf.
sen nu då när han har certet så har jag för mig att han fick betala 3K i timmen för helikoptern. är dock väldigt osäker på den siffran, var inte nykter när han sa det så...
Lantis skrev:Har fått för mig att undersöka hur man går tillväga för att ta helikoptercert. Någon som vet något om detta? Är det mega-dyrt och jättesvårt, eller är det inom möjlighetens gräns för en medelsvensson med rätt motivation?
Hagster skrev:Vart hittar man källa och riktiga fakta på dessa "60-1000 000 sek"? Utan polares polare poleares kusin på fyllan, taeeekk.
I Sverige får du inget studiestöd för helikopter licens, endast vanligt flyg erbjuds studiestöd. Detta har jag personligen kollat upp.CJ900RR skrev:Tjejkompisens pojkvänn tog sådant cert med studiestöd tror jagminns inte helt för jag var full när han sa det. Runt en halv miljon gick det på.
Nu jobbar han heltid med det uppe i Östersund för någon firma. Inventerar älgar ifrån luften o annat skoj.
Han får i alla fall kontinuerlig fortbildning bekostad av företaget, på nya modeller och sådant där. Senast var han iväg på helikopter-mässa i Texas i några dagar..
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |