Helevetes jävla skit...

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
:( OK, det kunde ju självklart vara värre. Ingen olycka har hänt, ingen är skadad, hojen är inte stulen...för den j***ln har just idag bestämt sig för att strula. En 05:an Speed Triple med 250 mil på mätaren.

I morgon är jag inbokad på SMC broms o kurvkurs på Gelleråsen och nu för en timme sedan skulle jag åka tidigt till jobbet. Tar ut hojen ur boden, startar och ska just dra iväg, så dör den. Inget liv ens på tändningslamporna. Och så kommer den plötsligt till liv igen bara för att dö så fort jag försöker åka.

Den går att starta, men så fort jag vickar lite i sidled dör den. Antar att det är elektroniken... :machinegu

Va faan gör man nu? Ska försöka och kontakta SMC Stockholm och höra. Kanske ska prova och ringa MC-experten först. Kanske något jag kan fixa själv :5sure

GGaaahhh
 
Ring dom som du köpte hojen hos och berätta att du ska va på smc-kurs imorgon och att dom ska fixa din hoj som gått 250 mil tills ikväll!
 
stephenj skrev:
2208110 Inget med stödets kontakt? om den dör när du försöker åka iväg... :va

Skulle också gissa på att det har att göra med stödet eftersom den dör när du försöker åka iväg, eller tippar den i sidled... :pannkyss
 
Tack för alla tips!

Ringde MC-experten (jag köpte inte hojen där, utan på MC-varuhuset som inte har någon Triumphverkstad). De sa att det kan vara polerna på batteriet som glappar eller.....vatten i tändstiftshålen - tydligen ett klassiskt S3-fel.

Slut på gnäll :pannkyss
 
Verniax skrev:
2208135 Tack för alla tips!

Ringde MC-experten (jag köpte inte hojen där, utan på MC-varuhuset som inte har någon Triumphverkstad). De sa att det kan vara polerna på batteriet som glappar eller.....vatten i tändstiftshålen - tydligen ett klassiskt S3-fel.

Slut på gnäll :pannkyss

Tror snarare på polerna.
Vatten i tändstifthål har jag haft, resulterar i att den inte tänder ordentligt på cylindern ifråga, inte så mycket mer. Alltså hojen skulle inte dö helt med släckt intrumentering osv.
 
2Wheeldrive skrev:
2208083 Varför har du köpt en Triumph? :confused: :va :arsele :mad: :rolleyes: :näsblod :gnissla :brinnerup :( :död
Kanske för att det är lite roligare att ha en hoj som inte är så lik andra fabrikat, och med ett underbart ljud och karaktär? På en riskokare kan man ju i princip kan ta delar från en annan riskokar-konkurent och de passar lika bra?

Ja, jag är partisk.
 
Fick ett annat tips, Vid gaffeln sitter sladdhärvan ganska tajt och en kabel kan ha skalats av = Jordfel (Kan stämma för jag såg att det svart skyddshöljet var lite trasigt och att sladdarna syntes..)

Problemet är ju att jag sitter på jobbet så jag kan ju inte kolla ...

Ojsan mer gnäll :banana
 
Som avslut vill jag gärna berätta hur det gick. Av alla de tips jag fick så var det Freewheel i Stockholm som kom med lösningen.

Det var ett kabelbrott i kabelhärvan vid gaffeln. En gul liten kabel hade gått av. Det var ju snabbt fixat så jag kom faktiskt iväg till Gelleråsen och ... det var kul :squid

Tack för alla tips och särskilt tack till Freewheel :yoparty
 
Hmmm, nu blir jag nästan tvungen att kolla min imorgon.... blir alltid lite lätt paranoid efter att hört något sånt här.

Körde själv BKK den 2e juni på Knutstorp, så roligt har jag aldrig tidigare haft på S3:an....... är dock lite fundersam över frambromsen, är tvungen att ha den i läge 4 och då kan jag fortfarande dra i handtaget mot gasen....

Jaja, får ta det med verkstaden imorgon, ska ändå ringa dit och kräva ett nytt instrumenthus då jag upptäckt en spricka i mitt där vatten letar sig in och till slut lägger sig som droppar innanför displayerna....... jäkligt irriterande :mad:
 
Känner igen det där med bromsen. Jag kan också dra min nästan ända in och de undrade hur mina bromsar var vid kontrollen inför kursen. "Well, har ju inte riktigt tokbromsat ännu, men det känns ok" sa jag men kände mig lite tvungen att kolla, Djesus höll på att åka över styret och slog i p*ngen i tanken. Nog funkar det alltid och på bromsproven på kursen var det inget problem att få stopp.

Ang. kabelbrottet. Kolla om det svarta höljet är avskalat vid "kabelhållaren" på högra sidan vid gaffeln. Jag kunde faktiskt se mitt kabelbrott utan att skruva bort någonting. Nu har jag släppt på det buntbandet som sitter under mätarhuset som gör att kabeln blir för tajt vid vänstersväng.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top