Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har tyvärr ingen erfarenhet av den men Held brukar göra bra grejer.
Själv har jag något liknande från Halvarssons. Rent generellt tycker jag att en väst gör att ryggskyddet sitter bättre än med bara remmar och midjebälte.
Mvh,
Ingvar
Ok..men man behöver ju knappast ett ryggskydd om man köper en airbag väst.
mycket säkrare till inte så mycket mer pengar. HELD säljer en om det tvunget ska vara det..annars har du med Dainese Smart jacket.
personligen vet jag inte varför man INTE skulle köpa en airbag väst.
Det skulle vara isf pga pengarna så klart.
Ett ryggskydd skyddar också mot penetrerande våld (dvs vassa saker), det tror jag inte att en airbag gör.
Jag har för avsikt att köpa en airbagväst och åka med både den och ryggskydd. Då har jag dessutom skydd även om airbagen inte skulle funka av någon anledning.
Mvh,
Ingvar
Penetrerande våld är vassa stenar eller grenar som man landar på som sticker rakt in i kroppen.
Motsvarar 7 ryggskydd kan ju också innebära att dom menar att den tar upp och fördelar lika mycket våld som 7 ryggskydd, inte att den skyddar mot vassa föremål lika bra. Det är ju trots allt inte en påse av rostfritt stål som blåses upp runt dig, det är en plast/gummibubbla, och den är nog inte speciellt stryktålig. Sen kommer jag aldrig någonsin glömma ladda mitt ryggskydd, och det kommer aldrig att drabbas av buggar eller misslyckade mjukvaruuppgraderingarOk..tack..då har jag redan svarat på den frågan. 4![]()
Dainese Smart Jacket är inte godkänd för användning på bana.
Ingen som har efterfrågat det heller ?
Jo, jag gjorde det.
Det är viktig info om man överväger att köpa airbagväst istället för andra skydd.
För mig blev det avgörande. Jag ogillar att behöva vara säker på att den är laddad varje dag och jag fortfarande behöver andra skydd i jackan så den lilla detaljen avgjorde till västens nackdel den här gången.
Motsvarar 7 ryggskydd kan ju också innebära att dom menar att den tar upp och fördelar lika mycket våld som 7 ryggskydd, inte att den skyddar mot vassa föremål lika bra. Det är ju trots allt inte en påse av rostfritt stål som blåses upp runt dig, det är en plast/gummibubbla, och den är nog inte speciellt stryktålig. Sen kommer jag aldrig någonsin glömma ladda mitt ryggskydd, och det kommer aldrig att drabbas av buggar eller misslyckade mjukvaruuppgraderingar![]()
Köpt helds airbag evest. Funderar på om detta är den bästa. Vet i tusan hur elektroniken kan avgör i alla tänkbara sekvenser när det är dags att aktiveras.
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten