Helcross frontade med bil =/

Folköl skrev:
2313298 Gjorde nästan samma sak.....fastän mötte polaren när han kom på slangen. Ljuset pekade rakt upp, jag ville om en bil och hade det varit 0.5 sekunder senare så hade det smällt duktigt. Jävligt dumt.
Har sett i vissa stunt filmer att dom har ett ljus på underkåpan på vissa bågar,kan tänka mig att det är just för att minimera risken för detta.
Kanske skulle vara en idé för er som är ute och slangar på sena kvällar.

Varför utmana ödet och köra cross på allmän väg?

Synd sa räven men tycker väl inte direkt synd om personen. :va

sweborn skrev:
2314260 vilka crossar har lyse?

Ingen original mig veterligen.. Går att eftermontera dock. Tror han vill komma fram till att det inte vara någon SM eller Enduro.

xds skrev:
2314352 Tror han vill komma fram till att det inte vara någon SM eller Enduro.
Ja precis, tack ;)
Jag kallar crossar för "helcross" för att det brukar folk fatta. För många är en "cross" allt som har grovmönstrade däck. Mycket verkstad för lite ordmärkande, eller var jag otydlig?
Edit: För att förtydliga ännu mer, polisen och tidningar skulle kunna få för sig att kalla en Varadero eller V-Strom för crossmotorcykel.

GeFeldz skrev:
2314389 Ja precis, tack ;)
Jag kallar crossar för "helcross" för att det brukar folk fatta. För många är en "cross" allt som har grovmönstrade däck. Mycket verkstad för lite ordmärkande, eller var jag otydlig?
Edit: För att förtydliga ännu mer, polisen och tidningar skulle kunna få för sig att kalla en Varadero eller V-Strom för crossmotorcykel.

Varför inte säga motocross som det heter? :va Typ motocross hoj eller liknande. Helcross låter riktigt dumt! Tycker jag iallefall.

Mögel skrev:
2314432 Varför inte säga motocross som det heter? :va Typ motocross hoj eller liknande. Helcross låter riktigt dumt! Tycker jag iallefall.
Jag vägrar säga motocrosshoj och även tjugohundrasex. Helcross och tvåtusensex för min del tack. Det kanske är dialektalt.
Jag menar, är det många som säger att de "utövar sporten motocross" eller säger de att de "kör cross"?

BTT nu! ;)

Tycker knappt man behöver påpeka ngt sådant blixtdumt, cross räcker väl?
jag läste helgcross och tänkte att det var en sån där dassig yz80 som jag hade i sommarstugan som barn... :lol

Okej okej, jag är lågpannad och totalt stendum, så kan vi släppa det nu?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon