Hej, speciellt alla Thruxton åkare

Thrux

Ny medlem
Gick med
13 May 2013
Hoj
2008, Triumph Thruxton
Som Ni förstår är jag ny, återfall men lyckligt återfall. Har införskaffat en Thruxton -08 EFI som skall kraftig förbättras både utseende och teknik.
Har några frågor

Vilka däckfabrikat och dimensioner tycker Ni fungerar bäst?
Bakdämparna är ju inte mycket att hurra för, vad har Ni för erfarenhet av de olika fabrikaten.

Hälsningar

Oj här har ingen sagt välkommen så VÄLKOMMEN :tummenupp

Kan tyvärr inget om Thruxarna..

Välkommen kolla specifik modelltråden där finns säkert någon som kan hjälpa dig!

Hej!

Titta in i Thruxtontråden vetja!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?185151-Triumph-Thruxton-tr%E5den/page233

Annars Dunlop Roadsmart 110/80 fram och 150/70 bak är däck som funkar bra och mycket bättre än original. Dock blir profilen lite konstig med original bredd på fälgar men det funkar bra. Svårt att inte få centimeterbreda fegränder med dessa däck på originalfälg. Sen finns det en massa andra däck som också är bättre än original Metzeler 130. Kolla inlägg så får du fler tips.

Samma med stötdämpare. Du kan köpa nästan vilka stötdämpare som helst så är de bättre än original. Ikon, Bitubo, Öhlins är några som är testade. Hagons billigaste är det en viss varning för men Hagon Nitro ska vara riktigt bra dämpare. Läste på ett XJR-forum att flera har bytt sina original (Öhlins?) mot Hagon och fått bättre dämpare.

Men Öhlins dämpare och ISR broms är fräckt för det är svenska prylar. :)

Instämmer med BJN, häng på i Thruxtontråden!

Vad gäller dina specifika frågor så kör jag Roadsmart som BJN tipsar om. Visst, de är "för feta" i teorin. I praktiken går det hur bra som helst, anser jag efter 2500 mil med "fel" dimension ...

BJN är en lyxlirare ;) som kör Öhlins, jag kör mer budgetanpassat med Ikon 7610. En väsentlig förbättring jämfört med original.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!