Hej, Skulle vilja ha hjälp med några frågor

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Hej! Jag heter Calle Lewander och bor i stockholm.
Har kört cross ett tag men är trött på det nu och vill börja köra "Roadracing"
eller mer bara ha kul och köra snabbt på bana ;-D
Och jag har lite frågor angånde att köra på bana och vilket monster man ska köpa. Jag är ganska liten, typ 163 lång och 53kg.
Har kollar runt lite på blocket efter en hoj och har bara hittar en 600cc som är i lämpligt pris. Är 600cc för mycket för mig? Några tips på vad för hoj jag skulle passa på? i priserna 15-20 tusen.
Jag vet att bil racing på bana så skaffar man en license, behöver man göra samma sak på mc? Och om man måste, hur får man den?

Det var allt jag undrade jusst nu, tack på förhand :)

Hej Calle , jag heter viktor och kör classic roadracing för tillfället men är sugen på att börja köra riktig racing. Och jag vet inte hur gammal du är men jag skulle tro att 125 junior skulle vara klassen för oss ;D och man behöver ha a licens för det tror jag.

tack så mycket DanTheMan =)

Men att köpa en 125a, ska man köpa en tävlings hoj då eller en lätt mc man tar bort strypningarna?

Jag kan ingenting om det du frågar om, men jag kan i alla fall säga hej och välkommen. :)

Du blir medlem i en Svemo-ansluten klubb och tar sedan en kurs i förarlicens för B-licens. De flesta av dessa kurserna går på våren och kostar ca 1500kr.

Nu vet jag inte hur gammal du är men den billigaste klassen att rejsa i bör vara 250SP. En sådan begagnad & färdigkittad hoj kan du få för ca 20-25.000:-

Du kan även få en 600cc banhoj av äldre modell för 20-30.000:-

Hej å välkommen till dårskapen! :hihi

Titta upp till oss på Rapido nån kväll, vi tävlar i en hel del, allt från enduro till R1000 och endurance-vm! Vi försöker även satsa det vi kan på nya, unga talanger! :tummenupp

oj, jag borde ha skrivit att jag var 16 snart 17...
Men då tar jag och sattsar på en 250sp, Finns det några sidor dom säljs ifrån.
Har kollat lite här på K&S men inte hitta något (är jag kanske bild?)

Hoztic: Det skulle vara jätte kul att titta förbi någon kväll! =)
Är det lätt att ta sig dit utan fordon (har inte hunnit med lätt mc ännu :-( )

Hoztic: Det skulle vara jätte kul att titta förbi någon kväll! =)
Är det lätt att ta sig dit utan fordon (har inte hunnit med lätt mc ännu :-( )
Japp, det ligger 100m från Gullmarsplan, så du kan åka lite vad som helst! :tummenupp
Jag ska ta licens till våren, så det vore ju kanon om fler från klubben gjorde det samtidigt! :)

Vad bra =)

Har tänkt efter lite nu, och tror att det blir en 125cc och ha den reggad.
Så man kan ut och åka på vägar också, för jag tror inte att jag skulle kunna hålla mig att bara ha en att åka på bana med *haha*

Någon som har något tips om vilken hoj man bör köpa? Lättast att trimma m.m
Själv tror jag 2-takt skulle vara lättast, för där har man lite erfarenhet hur man lättast gör. Eller är det lika lätt med 4-takt bara man vet hur?

fifan, om man ändå hade tänkt så här när man var 16 och inte åkt epa-traktor upp och ner på stan...:D

hahaha, jag gjorde nästan samma tabbe, Det är därför jag inte har A1 kortet ännu. Höll på att leta epa, men nu när jag ska sälja crossen och vill ha något att gasa med så passar det ju bra med en lätt mc :hojsmilie

har kollat runt lite för att hitta en hoj som funkar på både vägen och banan så man kan se vad som är roligast. Jag pratade lite med en kompis från usa och han rekomenderade hyosung gtr 125, Vet ej vad dom ligger i för priser. Har kollat runt med inte funnit något, är jag bara kass på att söka eller är som svår hittade?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park