Hej Bullen, jag har ett problem...

booster

Hard performance
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
R1
Har bara åkt cirka hundra mil i år och börjar redan få ont i högra handleden. Antar att det beror på överbelastning, då jag kör R1 ligger man ganska framåtlutad. Gör ont att åka sakta i stan men även längre sträckor på motorväg- är jag ensam med detta problem?! :confused:

booster skrev:
Har bara åkt cirka hundra mil i år och börjar redan få ont i högra handleden. Antar att det beror på överbelastning, då jag kör R1 ligger man ganska framåtlutad. Gör ont att åka sakta i stan men även längre sträckor på motorväg- är jag ensam med detta problem?! :confused:

nej..nybörjar grej
för att fixa det så finns de en kur som heter stritus fightus :tummenupp
du kanske åker för lånsamt så fartvinden inte håller dig uppe :rofl

försök att slappna av så kanske de bli bättre..inge kramphållning :rolleyes:

Last edited:
booster skrev:

Det är inte killen i filmen som skrivit brevet...

Det är vanligt, det går bort med åren... ...och farten.

/fredde

Går snart över. Hade dock grym pump i underarmarna efter att ha kört över 700 mil på tre veckor varav 450 sista 11 dagarna. Det satt i flera dagar efteråt.

Rackarns, ingen som har frågat om han är singel... :hihi

Ibland får man konstiga vinklar på handlederna när man vrider på rullen, den kan hjälpa med ett omtag, så man får en vettigare vinkel på handleden när man kommit iväg!

Vinkla ner broms- och kopplingshandtagen så du har raka handleder när du sitter normalt och bromsar. Belastningen minskar med minst 10 kg :)

håll dig uppe med ryggen, lite jobbigt i børjan men man är starkare där än i underarmarna :jäs

Som alla skrivit, det går över. Det du kan göra är:
- Träna rygg- och magmuskler på gym.
- Lär dig att ta kurvorna med fart. Ett klassiskt nybörjarfel är hög fart på rakorna, tvärbromsa direkt före kurvorna och krypköra genom. Som ren träning kan du köra favoritvägen och endast motorbromsa.

KjellF

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...