HD-TV - Abonnemangsfrågor

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Detta eviga träsk av abonnemang..

Jag har fram tills nu haft TV, telefon och bredband hos BBB. Bindningstiden har nyss löpt ut och allt var frid och fröjd. Bara för att djävlas antar jag, ringer BBB för att meddela att deras TV-tjänst upphör men att de har ett jättebra erbjudande.. :rolleyes:

Deras nya HD-tv-tjänst.. Woohaa! 24 nya bindningsmånader... :yoparty :Bugar

Vid närmare granskning visar det sig även att jag inte ens KAN få deras HD-kanaler då jag bor för långt från telestationen så överföringshastigheten blir för låg.

Det fick jag kolla upp själva då de inte hade några som helst betänkligheter att försöka sälja på mig tjänsten, inklusive dyrare och snabbare bredband som jag bevisligen inte kan nyttja.....

....Så nu funderar jag på alternativen.

Jag bor i ett ComHem-hus. Är Com Hem något att ha? ÄR något av deras abonnemang värda pengarna och skall man köpa deras boxar eller någon box på nätet.

Finns det andra som säljer IP-TV via ADSL?

Råd och tips?!

...eller skall jag skita i TV och nöja mig med brusig analog TV som kommer "gratis" via kabel-TV-uttaget?!

svt1, svt2, tv4, tv6, axess samt svt24/B är gratis digitala kanaler hos comhem. Jag kör bara de vanliga analoga plus dessa gratisdigitala. Tänkte skaffa fler, bl.a. ett par HD, men när det visade sig att jag då måste skaffa en separat HD-box, trots att min TV har en inbyggd (pga att comhem parar ens kort med ens HD-box) så sa jag ärligt till dem att de nyss miste en kund.

ComHem är helt enkelt helt värdelösa att ha och göra med. Basutbudet får räcka tills Tele2 fixar HDTV via BB-uttaget. I basutbudet ingår nyss nämnda digitala samt de analoga: 1,2,3,4,5,6,8,9,10,4sport,4+,mtv,kunskaps,dr1,tv2dk, åtminstone i Malmö.

edit: tycker förresten de analoga har rätt bra bild, även om digitala 1/2/4/6 är bättre. Jag bytte iofs antennkabel till en med 90ohm istället för standardkabeln på 75ohm, bättre skärmad osv.

Last edited:
Om du bör för långt ifrån stationen för att kunna få ADSL-HD tv från en leverantör så är det nog samma avstånd för alla dom andra

Om du bör för långt ifrån stationen för att kunna få ADSL-HD tv från en leverantör så är det nog samma avstånd för alla dom andra

HD-tv är alltså inget måste. Jag har haft vanlig digital-TV tills nu och det har räckt mer än väl. Däremot upphör min nuvarande digital-TV-tjänst att upphöra och det är därför jag undrar om vilka digital-TV / HD-tv-alternativ som finns.

HD är inget måste men samtidigt känns det som ett steg tillbaka om man skulle behöva leva med enbart "analog-kabel-TV" framöver.

svt1, svt2, tv4, tv6, axess samt svt24/B är gratis digitala kanaler hos comhem.

Även de gratis digitala kräver en box. Jag har ingen box.

Last edited:
Skickar från telefonen så blir inga länkar.

ComHem kör ju sitt Prova på Large 99kr/mån i 3mån då ingår vissa HD kanaler. Du kan även byta abonnemangsform inom 3 mån till ex Medium som dock saknar hd-kanaler. En hd-box kostar 500kr, bindningstiden är 12mån.

Jag kör egen parabol, det gjorde jag även när jag hade ComHem's påtvingade grundutbud där jag bodde förut.

Har du möjlighet, sätt upp en tallrik, sedan väljer du själv hur du vill lösa abbonemanget, Canal Digital / Viasat eller Dreambox och gå med i något sharing gäng....

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026