Hayabusa. vilken motor ska jag ha i ?

mupp_virus

Medlem
Gick med
25 Aug 2008
Hoj
ducati 996s . yamaha r1 streetfighter
Hej måste veta om någon annan Suzuki motor passar rakt i med fästen å sådant i en busa 00. Har sökt sönder mig på google men får inga svar alls och även här på forumet. eller om någon är snäll nog att sälja mig en liten komplett busa motor:tummenupp

nån som vet om en gsxr motor passar rakt i ?

skulle behöva en motor ganska snabbt så jag vill skruva ihop min hoj:)

Last edited:
varför ska du byta ner dig från Busa rovan .... underbar pjäs jue :va

//edit ... kolla i tyskland efter en skrotad Busa/lös motor ... samt det borde finnas enhel del på svenska MC skrotar åxå ..inte världens ovanligaste motor

Last edited:
har ju ingen motor alls i nuläget drf vill ja ha en så fort som möjligt, länka gärna några skrotar om du kan, står mitt uppe i matlagningen haha:smasha:tungan

varför ska du byta ner dig från Busa rovan .... underbar pjäs jue :va

//edit ... kolla i tyskland efter en skrotad Busa/lös motor ... samt det borde finnas enhel del på svenska MC skrotar åxå ..inte världens ovanligaste motor

Tjena!

Håller med, i Tyskland är det nog rätt att leta.
I Sverige är ju Busamotorn poppis att stoppa i diverse småbilsbyggen, finns nog inte så många motorer kvar på hojskrotarna?
De som tävlar i Radical, var får de sina motorer ifrån? Nya direkt från Suzuki?

Skulle vart ganska kul om du petade i en typ suzuki 450 från någon valfri enduro modell?:va

det är min tanke också med en enduromotor haha kul å se folks undrade blickar när man åker förbi å låter som en cross :P men passar gsxr motor i motorfästerna nån som kör en sådan borde veta tycker man,. busamotorer ligger ju för minst 20 000:dummer medans andra kan man få tag på runt 3 till 6 000kr stoor skilnad

Du kan få kjøpe en Hayabusamotor fra meg.
00 modell helt standard 17000 svk + frakt fra Luleå.
( denne er KOMPLETT med startmotor, generator, deksel och alle sensorerer som sitter fast på motoren ( når man kjøper fra et "skrot" er de som regel "naken", uten deksel osv ).
hayabusagsxr1300@hotmail.com

Selvsagt er det motornummer på den = ikke stulen

okej ska fundera nån dag på det yngve. annars ingen som har en 450 elle högre cc motor till salu? enda kravet är att drevet ska vara på vänster sida och den ska vara komplett å ha startmotor :)

Last edited:
Jeg kan også modifisere den nøyaktig slik du vil. turbo, big cc, max hk med mera.
Jeg har selv 1 stk 1471 cc med 220 rwhp, 1 stk 1585 med 245 rwhp, 1 stk turbo motor ( uten turbo ) på 1360cc og klar for 1,5kg+ laddetrykk ( = 400 + hk ).

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort