Hayabusa problem!!! Hojen dör när den blir varm.

MrRace

Retarded Race Hero
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Busa
Busan startar lätt och går hur fint som helst tills motorn blir varm. Hojen dör och det kommer luft ur bensinpumpen, det verkar som att den tappar trycket helt även fast pumpen går. Sen tar det ett par minuter tills man kan höra att det blir tryck i pumpen igen och hojen startar normalt igen tills tempen går upp (vilket inte tar så lång tid då den redan är varm) och hojen dör igen.
Ska tilläggas att pumpen är nyss bytt samt databoxen men fortfarande består problemet. Inga felkoder visas heller på displayen.

Någon som har haft samma problem??? Lösning??? Förslag???

Tacksam för svar.

//Patric
 
Last edited:
har du provat att öppna tanklocket när den dör? kan vara så att det blir vakuum i tanken ev.

/ Tom
 
Ingen som har haft detta problem eller känner till vad det kan vara för fel???

Har bytt o testat med:

Bensinpump
Spridare
ECM (Databoxen)
Testat utan en del sensorer men fortfarande dör hojen när den blir varm :S
 
Justerat TPS:en??
Ventilspel??

En känsla jag får är att tändspolarna inte tycker om värmen..
då brukar man kunna få dom där tendenserna på bilar..


ÄDIT:
Enligt verkstadshandboken:
 

Bifogat

  • stall.jpg
    stall.jpg
    127.5 KB · Visningar: 87
Last edited:
Men om jag tar och läser lite då kanske... :D

Tappar den trycket så borde det ju vara bränsletryckregulatorn...
Det är inte en liten vakumläcka till/i den??

Nu vet jag ju inte heller vad du har för årsmodell men 99:orna hade en jefligt felig dragning av soppaslangarna...
Dom är faktiskt uppgraderade fr.o.m 00
 
Låter nästan som ett problem som jag hade med en gammal 1100R en gång, hojen gick hur bra som helst ett litet tag å sen tvärdö, gång på gång men det visade sig att jag min klant :huvet klämt slangen efter jag hade loss tanken så den inte fick så mycket soppa som den behövde.
 
Låter nästan som ett problem som jag hade med en gammal 1100R en gång, hojen gick hur bra som helst ett litet tag å sen tvärdö, gång på gång men det visade sig att jag min klant :huvet klämt slangen efter jag hade loss tanken så den inte fick så mycket soppa som den behövde.

Klämda slangar kan ge upphov till riktigt roliga saker..

Du får inte några som helst felkoder??

Lite fler bilder på hur det ser ut
 

Bifogat

  • stall2.jpg
    stall2.jpg
    101.7 KB · Visningar: 77
  • stall3.jpg
    stall3.jpg
    96.1 KB · Visningar: 62
Halloj och tack för era tips :)
Hittade felet idag på lunchen då jag tog bort tanken helt och blåste i returledningen och där var det helt stopp. :S Vet dock inte vad det var som satt ivägen för när jag hade skruvat loss locket till flotören och testade att blåsa i retur röret så flåsade det på som aldrig förr ;)

Har varit ute och åkt i regnet nu på em och hojen har fungerat hela tiden utan missöden :) (peppar peppar)

Tackar er för visat intresse iaf och hoppas på en härlig hoj sommar i år :D

//Patric
 
Last edited:
Kul att det funkar och då fick jag svar på mina funderinga om vad som händer om man får en knäck på returen... :hihi
 
Ja men det tjuriga här är ju att jag hade kollat slangar osv och allt såg bra ut. :S Det blev lite extra timmar med jobb och delar för att hitta ett sånt "skit" fel... ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top