Hayabusa koppling - modifiera lockupen

Tack för svaret, men jag hade redan läst den tråden. Det jag undrar över är om det där kitet ger samma resultat som svetsning, eller om det finns något annat billigt alternativ. Eftersom jag inte kan svetsa den själv vore det ju smidigt att köpa ett färdigt kit.

Jag bytte iof bara dom 3 innersta, 2 stålringar å 1 lamell å det funkar utmärkt utan å svetsa, går slira hur fint som helst å ändå kör jag med turbo.

Tror dom 3 grejerna kostade ca: 450:-

Jag har också bytt de tre inre ringarna men min hugger ändå om jag försöker komma iväg fort. Jag antar att du bytt till starkare fjädrar eftersom du kör med turbo, det kanske inverkar på hur tidigt lockupen går in. Har du shimsat eller bytt fjädrar?

Jag har också bytt de tre inre ringarna men min hugger ändå om jag försöker komma iväg fort. Jag antar att du bytt till starkare fjädrar eftersom du kör med turbo, det kanske inverkar på hur tidigt lockupen går in. Har du shimsat eller bytt fjädrar?

jag undrar om det skrammel som vissa har haft med osvetsad lockup.
kopplingen ska tydligen vad jag hört bli tystare när man svetsar.

blir den lika bra/tyst med detta kit som säljs? (en stålring och hårdare fjädrar)

Jag funderar på att köpa detta på www.bigccracing.com dels för att man förstör ju inga orginaldelar om man inte skulle trivas.

jag vet inte om de överdriver, men det står ju: be careful bla bla Du kan få bakhjulsstuts vid motorbroms...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti