Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja! någon som kan hjälpa mig med min hastighetsmätare! den visar helt fel, typ 267km/H när ja kör i 90km/H!
är det något man ska ställa in? tacksam för svar!
Kan det inte vara så att den är inställd på 21"? vilket borde ge en högre fart när man kör på 17"![]()
Skillnaden är inte SÅÅ stor. Omkretsen på 17" är 1885 och på 21" 2205 om jag inte minns fel. Om hojen visar så sjukt mycket som över 270km i 90 så lär din hoj ha gått ganska många mil nu va? Håll inne "mode" knappen så dyker du in på Setup, där kan du bläddra genom "mode" knappen till en inställning som heter WS, håll inne "mode" en stund där så kommer det dyka upp en siffra på displayen, bara att bläddra med + och - tills du har rätt och sen trycka "mode" igen så sparas den där.![]()
När jag köpte min hoj gick den typ i 300 km i timmen, vid närmare felsökning visade det sig att KTM hade dragit dit dubbla magneter på bromsskivan.
Hur löste du det? Genom att halvera omkretsen i datorn eller genom att plocka bort en magnet. Du får ju en snabbare uppdatering av mätaren med 2 magneter.![]()
Tja! någon som kan hjälpa mig med min hastighetsmätare! den visar helt fel, typ 267km/H när ja kör i 90km/H!
är det något man ska ställa in? tacksam för svar!
Skillnaden är inte SÅÅ stor. Omkretsen på 17" är 1885 och på 21" 2205 om jag inte minns fel. Om hojen visar så sjukt mycket som över 270km i 90 så lär din hoj ha gått ganska många mil nu va? Håll inne "mode" knappen så dyker du in på Setup, där kan du bläddra genom "mode" knappen till en inställning som heter WS, håll inne "mode" en stund där så kommer det dyka upp en siffra på displayen, bara att bläddra med + och - tills du har rätt och sen trycka "mode" igen så sparas den där.![]()
Det får man inte alls, inte med den slöa mätaren, jag menar den uppdaterar inte direkt fort om jag tvärnitar från 150 till 100, tar minsann en stund innan den fattar att jag kör i 100, och hjulet hinner nog snurra ett par varv i 100.2841481Hur löste du det? Genom att halvera omkretsen i datorn eller genom att plocka bort en magnet. Du får ju en snabbare uppdatering av mätaren med 2 magneter.![]()
Det får man inte alls, inte med den slöa mätaren, jag menar den uppdaterar inte direkt fort om jag tvärnitar från 150 till 100, tar minsann en stund innan den fattar att jag kör i 100, och hjulet hinner nog snurra ett par varv i 100.
blir ju bättre av två magneter på en vanlig cykeldator tom.... aja..![]()
Det är själva mätartavlan som är långsam, den byter inte siffror så fort så rent datormässigt får man en snabbare uppdatering men det syns inte...![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |