hastighetsmätare!

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite olika hojar..
Jag behöver en hastighetsmätare som klarar en besiktning, då den som sitter monterad visar farten i mph =(. Någon som vet vart man kan köpa en sådan? Cykeldator eller liknande funkar fint. Kravet är att det finns någon typ av belysning i mätaren. Mycket tacksam för svar!

Enkelt!!!

Kolla med en medåkare hur fort det går vid givna "punkter" på mätaren, sen gör du en enkel, ny mätartavla i datorn eller för hand och tejpar över org ( bakom glaset givetvis ) lär ju räcka

Hej!
Jag blev stoppad av mc-snut och fick ombesiktning pga. att jag just inte hade någon h-mätare.
Jag köpte an cykel dator RC-800 för 245:- alla funktioner.
den har inget lyse men den gick galant igenom svensk bilprovning. Ändå vad det de enda dom skulle titta på. han sade dessutom att den var fräck :tummenupp

Har kollat lite till nu, det går inte att öppna mätaren utan att det kommer att se fult ut från utsidan (plombering). Alltså är jag tillbaka till scratch. Måste få tag på en cykeldator eller dyl. med belysning! En utan belysning funkar fint vid vanlig bes men ej vid reg bes=(.
Så alla tips om vart jag kan hitta en med bakgrundsbelysning är välkommna!

Onewheeler skrev:
Har kollat lite till nu, det går inte att öppna mätaren utan att det kommer att se fult ut från utsidan (plombering). Alltså är jag tillbaka till scratch. Måste få tag på en cykeldator eller dyl. med belysning! En utan belysning funkar fint vid vanlig bes men ej vid reg bes=(.
Så alla tips om vart jag kan hitta en med bakgrundsbelysning är välkommna!
Tjacka cykeldator, typ Sigma Sport Targa 399 pix på teknikmagasinet, köp belysning som tillbehör eller beställ en Lightning bulb från Dalhems eller liknande.
Fungerar finfint :D

Mätare

Jag kan gärna köpa din milesmätare..

Peter 070-415 05 25

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back