Tommet
SFSMC
Har en R6:a -05:a där varken Hastighetsmätaren eller tempmätaren funkar.
Tempmätaren visar HI (High) så fort jag slår på tändningen, blir ingen skillnad vi start eller färd. Har för mig att det ska stå LO eller _ _ _ tills den blir ca 45 grader. Kyl Fläktarna funkar som dom ska.
Hastighetsmätaren visar 0. Blir ingen skillnad där heller vid tändning på/av eller under färd.
Har under säsongensgång helt plötsligt fått det att funka 2 - 3 ggr.
Stopat nyckeln i t-låset och vridit om som vanligt och helt plötsligt har det hoppat igång. Funkade ända tills jag stängde av hojen.
Och då funkade både hastighetsmätaren och tempmätaren.
Har provat att byta: Kabelhärva, motorstyrdon (ECU), instrumentpanel, tempgivare. varvtalsgivare.
Och har inte gjort någon skillnad.
Felet/felen Värkar ha ett samanband.
Iderna börjar ta slut och tålamodet oxå
Tacksamma för svar
Tempmätaren visar HI (High) så fort jag slår på tändningen, blir ingen skillnad vi start eller färd. Har för mig att det ska stå LO eller _ _ _ tills den blir ca 45 grader. Kyl Fläktarna funkar som dom ska.
Hastighetsmätaren visar 0. Blir ingen skillnad där heller vid tändning på/av eller under färd.
Har under säsongensgång helt plötsligt fått det att funka 2 - 3 ggr.
Stopat nyckeln i t-låset och vridit om som vanligt och helt plötsligt har det hoppat igång. Funkade ända tills jag stängde av hojen.
Och då funkade både hastighetsmätaren och tempmätaren.
Har provat att byta: Kabelhärva, motorstyrdon (ECU), instrumentpanel, tempgivare. varvtalsgivare.
Och har inte gjort någon skillnad.
Felet/felen Värkar ha ett samanband.
Iderna börjar ta slut och tålamodet oxå

Tacksamma för svar