Harry Haffa i Häckeberga

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vi körde ikapp en touringåkare igår, som tur var så körde vi inte om, han slog av på tempot när vi kom ikapp, tack vare den fina blåa gore tex jackan som han hade så anade vi ugglor i mosssen, packfickor fyllda med munkar och kaffe hade han oxo men troligtvis så ville han inte bjuda på fika.

Hojen är civil utan antenner och hjälmen är silverfärgad.

GSXR1100R skrev:
2210400 Vi körde ikapp en touringåkare igår, som tur var så körde vi inte om, han slog av på tempot när vi kom ikapp, tack vare den fina blåa gore tex jackan som han hade så anade vi ugglor i mosssen, packfickor fyllda med munkar och kaffe hade han oxo men troligtvis så ville han inte bjuda på fika.

Hade slangat om aset :tummenupp

slangarn skrev:
2210404 Hade slangat om aset :tummenupp
Nej det ska man inte göra, han gör bara sitt jobb juh, jag vill oxo bli MC-Polis, bara mysa runt på småvägar och få betalt för det dessutom.

GSXR1100R skrev:
2210400 Vi körde ikapp en touringåkare igår, som tur var så körde vi inte om, han slog av på tempot när vi kom ikapp, tack vare den fina blåa gore tex jackan som han hade så anade vi ugglor i mosssen, packfickor fyllda med munkar och kaffe hade han oxo men troligtvis så ville han inte bjuda på fika.

Såg du vad det va för hoj?

Sniper skrev:
2210418 Såg du vad det va för hoj?
Nej det va någon slags touringmoppe med packfickor, Polisblå jacka utan text och silverfärgad kruka.

GSXR1100R skrev:
2210521 Nej det va någon slags touringmoppe med packfickor, Polisblå jacka utan text och silverfärgad kruka.
du e bara paranoid så det kunde inte varit Tore Thermos som var ute och gled då ...... mes!

Mr K skrev:

Hmm vad ska man kalla den då.

Inte silver men nästan känns som det ligger något grönt i den eller något.

Fast av tidigare erfarenheter (och info käller) så bytter dom kåpor på dom lite då och då.

Kollade upp den.
Så här ser den ut
http://www.yamaha-motor.se/products/motorcycles/street/fjr1300a.jsp?view=colours
Desert Metallic (YNM9)

Måste säga att dom går bra faktiskt.
Dom som mins till sorg eller glädje kommer ihåg att jag körde en sådan ett gazz.
Päronen har en sådan.

Den gör utan problem 300Km/h och är inga problem att köra redigt fort med.

Jag hängde utan krux på gammle i mellan gruppen då, och alla vet ju hur kass förare jag är!!! :3freak

Tsunami skrev:
2211291 Råkar veta att Lund/Malmö polisen har skaffat sig en eller två Fjr1300
Som är civila med kammera utrustning i väskorna.
Ja det stämmer, men dom gör inte 300, däremot kan dom köra fort men inte tillräckligt fort.

Tsunami skrev:
2211343 Måste säga att dom går bra faktiskt.
Dom som mins till sorg eller glädje kommer ihåg att jag körde en sådan ett gazz.
Päronen har en sådan.

Den gör utan problem 300Km/h och är inga problem att köra redigt fort med.

Jag hängde utan krux på gammle i mellan gruppen då, och alla vet ju hur kass förare jag är!!! :3freak
Jag minns det där men du... du satt ju som pallpojke och pappa var den som gazzade så du får inte äran att hänga på gamle! :7peta :hihi :pannkyss

Hmm MC Civilare vad blir nästa grej pinaotråd på rakorna :huvet tur att nån ser dom och kan berätta om det. Skall man lägga på minnet. Ligger dom i Lund så kommer dom helt säkert till Bondhåla oxå :4skrika

Tycker det är löjligt att dom ska smyga runt på civila hojar! Kommer det en
vanlig mcpolis fyller den sin funktion ,att folk tar det lungt ,i alla fall ett tag.

Civila fordon kan krimmarna ha inte trafikpoliser!

GSXR1100R skrev:
2211367 Ja det stämmer, men dom gör inte 300, däremot kan dom köra fort men inte tillräckligt fort.

270.

258 med GPS.

Jag har lallat runder rätt mycket med en sådan hoj och det är en underbar maskin att köra både rakt fram med och i kurvor.
får man en polis på en sådan efter sig råder jag er att stanna och fråga om ni får testa den.

Lugn, lugn!!! Jimmyretta har skaffat en mörkblå Gårteckzjacka o bytte R1:an rakt över mot en Viffer -04.... säkert honom du sett :D

ALLA civila Polis-MC har mig veterligen en liten antenn vid höger packväska... syns på flera meters avstånd :död

Härligt att polisen gör en satsning att kvala in bland de snabbare i Häckeberga, dock tror jag att de kommer att torska på bakhjuls-momenten på Sjöbo-rakan med den hojen.
Ska man göra en seriös alltoundsatsning idag håller det inte med sporttourer, man måste ha en R-hoj men det märker de säkert om ett par onsdagar.
Nån som vet om det läckt några bänkuppgifter om hojen eller har de lyckats hålla det hemligt?

:rolleyes: :rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...