Har problem med försäkringsbolaget crawford.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Som rubriken lyder ,så har jag problem med detta försäkringsbolaget.
har nu i 3 veckors tid försökt å få tag i handläggarn som har hand om mitt ärende men blir alltid förbikopplad eller så är inte han inne..
har mailat honom men får inget svar..
Ber om å få prata med nån annan som kan svara på mina frågor men blir avisad med att det är han som har hand om dina frågor så det är bara han som kan svara på det.
Det jag undrar är om nån har råkat ut för samma sak .. specielt med detta bolaget .
hur ska jag gå tillväga å va gör man.

Last edited:
Åk dit personligen!

dom befinner sig i stockholm å jag bor i gbg .
dom har inget kontor i göteborg..
iallafall fick tag i dom nu ,, å det löste sig förhoppningsvis.
Blev kopplad till deras chef..

dom befinner sig i stockholm å jag bor i gbg .
dom har inget kontor i göteborg..
iallafall fick tag i dom nu ,, å det löste sig förhoppningsvis.
Blev kopplad till deras chef..

Crawford är väl inte ett försäkringsbolag, utan ett bolag som försäkringsbolagen anlitar för att reglera skador åt dom. Om Du blir otrevligt bemött av Crawford eller inte bemött alls, så kontakta bolaget där du tecknat din försäkring och som anlitat Carawford och klaga. Då kan du ge dig fan på att det blir fart på hanteringen.

Crawford är väl inte ett försäkringsbolag, utan ett bolag som försäkringsbolagen anlitar för att reglera skador åt dom. Om Du blir otrevligt bemött av Crawford eller inte bemött alls, så kontakta bolaget där du tecknat din försäkring och som anlitat Carawford och klaga. Då kan du ge dig fan på att det blir fart på hanteringen.

Ja du idag har jag fått en ny handläggare..
så vi får se om nån är kapabel till nåt.
för den förra var en idiot.
Men tack för tipset ...

Man får det man betalar för...

Ja du idag har jag fått en ny handläggare..
så vi får se om nån är kapabel till nåt.
för den förra var en idiot.
Men tack för tipset ...

... men med det menar jag inte att du är en snåljåp. Men om försäkringsbolaget anlitar Crawford & Co så antar jag att det är ett av de mindre bolagen i landet.

Det är precis som Bilskrot & MC. Billiga priser men skitdålig tillgänglighet och skadereglering! Visst, de kanske kan lite mer om hur försäkringen gäller vid körning på inhägnat område osv än vad de mindre nischade bolagen kan.

... men med det menar jag inte att du är en snåljåp. Men om försäkringsbolaget anlitar Crawford & Co så antar jag att det är ett av de mindre bolagen i landet.

Det är precis som Bilskrot & MC. Billiga priser men skitdålig tillgänglighet och skadereglering! Visst, de kanske kan lite mer om hur försäkringen gäller vid körning på inhägnat område osv än vad de mindre nischade bolagen kan.

Tyvärr så var det det bolaget jag hade när jag gick omkull med min hoj.
men det gör jag inte om igen .

Crawford & Company Sverige är ett mycket oprofessionellt företag. Jag avråder starkt andra för att anlita eller att samarbete med Crawford & Company Sverige.

Jag har haft oturen av att ha ett ärende hos Crawford & Company Sverige sedan över ett år tillbaka. Handläggarna vägrar att höra av sig eller att svara på frågor, ge besked eller att ens ge status på mitt ärende. Har försökt eskalera ärendet uppåt i organisationen, utan att det har hjälpt.

Att Crawford & Company Sverige vägra svara och ignorera skadedrabbade konsumenter kan bara ses som ett medvetet strategi från Crawford & Company Sverige - för att försöka fördröja och försvåra någon form av utbetalning av ersättning som man är berättigad till.

Crawford & Company Sverige AB påstår på sin hemsida att ”Våra värderingar innefattar kvalitet, positiv kommunikation och en proaktiv attityd till kundservice och utveckling”.
http://se.crawfordandcompany.com/about-us/careers.aspx

Detta stämmer verkligen inte på någon nivå som jag har haft med Crawford & Company Sverige att göra.

:huvet:huvet:huvet:huvet

Vissa saker ska man testa innan man ...

Crawford & Company Sverige är ett mycket oprofessionellt företag. Jag avråder starkt andra för att anlita eller att samarbete med Crawford & Company Sverige.

Jag har haft oturen av att ha ett ärende hos Crawford & Company Sverige sedan över ett år tillbaka. Handläggarna vägrar att höra av sig eller att svara på frågor, ge besked eller att ens ge status på mitt ärende. Har försökt eskalera ärendet uppåt i organisationen, utan att det har hjälpt.

Att Crawford & Company Sverige vägra svara och ignorera skadedrabbade konsumenter kan bara ses som ett medvetet strategi från Crawford & Company Sverige - för att försöka fördröja och försvåra någon form av utbetalning av ersättning som man är berättigad till.

Crawford & Company Sverige AB påstår på sin hemsida att ”Våra värderingar innefattar kvalitet, positiv kommunikation och en proaktiv attityd till kundservice och utveckling”.
http://se.crawfordandcompany.com/about-us/careers.aspx

Detta stämmer verkligen inte på någon nivå som jag har haft med Crawford & Company Sverige att göra.

:huvet:huvet:huvet:huvet
En sak att göra är att åtminstone vid ett tillfälle korrespondera via REK med mottagningsbevis och då går det i alla fall att bevisa att korrespondensen nått mottagaren eller att de inte vill ta emot det. Funkar vilket som..
Ev. också kontakt med Konsumenternas Försäkringsbyrå kan vara till nytta. Och gärna på ett formellt korrekt sätt kontakta uppdragsgivaren (det bolag man tecknat försäkringen hos) och uppmärksamma dem på missförhållandena och de sannolikt inte får det de de betalar för.

Last edited:

Crawford låter som en variant på Great Benefit Life Insurance
(i The Rainmaker)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP