har ni handlat här??

DonDragon

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
ZX-6R 01
Tjenna

Någon som har köpt hem grejer från graphicartmotodesign??...Om ni har hur gick det?..tänkte mig en undertail till min ninja!...Har ni förslag på nåt annat ställe kanske??...skynda skynda måste börja rensa där bak lite :tummenupp

DonDragon skrev:
Tjenna

Någon som har köpt hem grejer från graphicartmotodesign??...Om ni har hur gick det?..tänkte mig en undertail till min ninja!...Har ni förslag på nåt annat ställe kanske??...skynda skynda måste börja rensa där bak lite :tummenupp

Hejsan Igen, du behöver inte tro detta, men det är faktiskt jätte enkelt att göra en själv, du skaffar en plexiglas skiva som är runt 70x40 cm, tar loss bakdelen, lägger den på plexiglaset, ritar av formen, ta en sticksåg & såga ut, kanske behöver finslipa på nåt ställe, beror på hur infästningen ser ut på hojjen din.

Bifogat

• imgp2714.jpg
    imgp2714.jpg
    67.7 KB · Visningar: 413
nästa steg

Bifogat

• imgp2715.jpg
    imgp2715.jpg
    65.4 KB · Visningar: 415
& nästa steg

Bifogat

• imgp2716.jpg
    imgp2716.jpg
    76.3 KB · Visningar: 404
Resultatet kan du se på denna länk http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4121 (OBS, det är inte till min R1 utan den som är på denna tråd är en Honda Hoj vi har gjort till) Effektiv arbetstid ca: 2.5 tim )exkl. lackering) om man har lite plåt hemma för att gör nå fästen till batteriet & baklyktorna

precis vad jag hade tänkt, men var osäker på vilket material jag skulle använda. tack för tipset.

ola_sandin skrev:
precis vad jag hade tänkt, men var osäker på vilket material jag skulle använda. tack för tipset.

Använd 4 - 5 mm plexiglas om du har tänkt göra en undertray

Jag köpte genom deras återförsäljare i Tyskland..
Fungera skitbra :fakta

Re: Re: har ni handlat här??

R1 Uffe skrev:
Hejsan Igen, du behöver inte tro detta, men det är faktiskt jätte enkelt att göra en själv, du skaffar en plexiglas skiva som är runt 70x40 cm, tar loss bakdelen, lägger den på plexiglaset, ritar av formen, ta en sticksåg & såga ut, kanske behöver finslipa på nåt ställe, beror på hur infästningen ser ut på hojjen din.

Tack för tipset men nej tror inte ja kommer att pilla me det haha..inte så händig faktiskt :rolleyes: ..tror ja köper ett färdigt istället..

R1 Uffe skrev:
Använd 4 - 5 mm plexiglas om du har tänkt göra en undertray
sen kan man ju använda en värmepikka om man vill forma lite!!
jag gjorde en form i trä(iof till mitt kåpglas) la in skiten i ugnen körde till 180C och la i en lagom stor plexiskiva på allt... fick ett nytt kåpglas gratis...(farsan jobbar på Dramatensverkstäder och dom har ALLT :D)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman