Har köppt mig en Acer Ferrari 3200

Torkel skrev:
Kul, jag tänkte köpa en sån jag med men det blev en ännu lite värre modell! :D
http://www.pcsuperstore.se/tuote.html?product_id=ACER-LX.A2905.119&category_id=1_3
Nu snackar vi helgrym på riktigt! Dock knappt bärbar, mer släpbar...
Fett med 17" på bärbar men jag skulle gärna kompromissa bort några tum och GHz för att den skulle bli riktigt portabel. Jag vill ha en på knappt 2 kg.

Ska du ha den som enda dator eller behöver du så mycket kraft portabelt?

Ninjaboy skrev:
Fett med 17" på bärbar men jag skulle gärna kompromissa bort några tum och GHz för att den skulle bli riktigt portabel. Jag vill ha en på knappt 2 kg.

Ska du ha den som enda dator eller behöver du så mycket kraft portabelt?
Ska ha den för att demonstrera program bl.a och vill att det ska vara stort, tydligt och maffigt då! Jag sitter även en hel del och jobbar via remote desktop hemma mot "stora datorn" i arbetsrummet och då är det bra med ordentlig skärm. Men ärligt talat så är den lite föööör stor... Men jag älskar den i alla fall! :kär

Har en Acer TM8004Lmi själv. Helt OK men Acer verkar ha lite kvalitetsproblem. Har bytt burk på garantin en gång pga trasigt moderkort och nu verkar det som att jag får byta igen, strul med kass bild på extern monitor.

Nån som vet nåt bra (billigt) ställe att handla minne på? Känns som att 512 är lite i underkant. Kanske nån som vill köpa mina 2*256? :)

Jag köpte en lite smidig hp med M735, 14 widescreen, 1024mb ram. Väger in på strax över 2kg.

Ninjaboy skrev:
17?
Det står 15 i specen vad jag kan se.
Hjälp mig förstå! :)

sandstream skrev:
17?
Det står 15 i specen vad jag kan se.
Hjälp mig förstå! :)
Klicka på Torkels länk, från den text jag citerade, så ser du att det står "skärmstorlek 17".

Du ser ut som ett moppefucko. :D :hihi

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...