Har jag mätt fel?

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Jag skruvade lite på hojen idag och kollade anslutningsdiametern ifall att jag ska köpa ett koniskt filter. Allt såg bra ut tills jag kollade vad det fanns för storlekar, den största va ju på 55mm!!! Jag fick fram att det kommer krävas ett med 60mm för att passa min förgasare. Har jag mätt fel (hoppas hoppas) eller har jag bara en förgasare som liksom mito är helt förbisedd när det gäller tillbehör... :confused:



/Ludde
 

Bifogat

  • Förgsare.JPG
    Förgsare.JPG
    32.2 KB · Visningar: 94
Välj ett annat märke på koniska filter. Du verkar ha mätt rätt fast valt fel återförsäljare.
 
LGS skrev:
Jag skruvade lite på hojen idag och kollade anslutningsdiametern ifall att jag ska köpa ett koniskt filter. Allt såg bra ut tills jag kollade vad det fanns för storlekar, den största va ju på 55mm!!! Jag fick fram att det kommer krävas ett med 60mm för att passa min förgasare. Har jag mätt fel (hoppas hoppas) eller har jag bara en förgasare som liksom mito är helt förbisedd när det gäller tillbehör... :confused:



/Ludde



Nej då jag har 62mm på min men jag har typ som en stor plastring runt insuget på min förgasare tar man väck den så blir den normal stor. Jag ska med byta filter på min till K&N berätta hur den går sen man blir ju nyfken ska du byta munstycke ?
 
Självklart, såg att original munstycket var 100, om du vill veta.

Jag har kollat addemoto och duells, inga av deras filter passade.
/Ludde
 
Alex.J skrev:
Jag ska med byta filter på min till K&N berätta hur den går sen man blir ju nyfken ska du byta munstycke ?

Var hittar ni koniska K&N-filter?? Eller snackar du om sånt filter man sätter i luftburken?
 
NatoN skrev:
Var hittar ni koniska K&N-filter?? Eller snackar du om sånt filter man sätter i luftburken?


Från K&N själva såklart ett universal filter med anslutning 61mm så enketl är det.
 
LGS skrev:
Självklart, såg att original munstycket var 100, om du vill veta.

Jag har kollat addemoto och duells, inga av deras filter passade.
/Ludde


Köp ett universal från K&N själva alla som kan ta hem K&N kan ta hem det. Så du menar att det bara satt ett 100munstycke i den ? låter jävligt litet :confused: var det ett lätt jobb,
 
Var vad ett lätt jobb?
Vet du ungefär vad ett sånt K-N filter kostar?
/Ludde
 
Alex.J skrev:
Köp ett universal från K&N själva alla som kan ta hem K&N kan ta hem det. Så du menar att det bara satt ett 100munstycke i den ? låter jävligt litet :confused: var det ett lätt jobb,


Exakt lät väldigt litet.. Sitter 148 i min och det är för litet..(Dellorto förknasare)
 
Det stod 100 i alla fall, kollade upp K-N filtret, kostar ju 650 spänn"!!!!
Nästan billigare att köpa en ny förgasare, eller så kan man fila ner några milimeter och trycka på ett 55mm :P
/Ludde
 
Jag har bara en 28mm Del'lorto, om det nu har nått med saken att göra...
Måste bara fråga om råd, ska jag köpa ett gianelli system med kevlar dämpare, eller ett jolly med alu dämpare? Enda anledningen till att jag tvekar är att jolly dämparen ser så liten och ful ut, men den kanske e bättre. Vad skulle ni gjort?
/Ludde
 
Jag undrade om det var lätt att plocka ner förgasaren jag kan skruva bra men var bara nyfiken. Jag hade köpt ett jolly för effekten men en Giannelli för ljuddämparen. Jolly är ett myket mera välgort system än giannell jag kör med jolly system men med orginal ostrypt juddämpare den är iaf lite stor. K&N filter universal kostar ca 450kr det som jag ska beställa iaf. Men det där med förgasaren du måste nog justera blandningen med mera olja det sköts ju via förgasaren med så skruva upp oljan typ ett halt varv:D
 
Det enda problemet när man ska hålla på med förgasaren är att det är så jäkla trångt där inne och luftburken (som gör det trångt) kan vara knepig att få bort. Men, med lite våld och repad plast så gick det till slut. :P
Därför är det bra att ha ett litet koniskt istället.
Har du testat miton med originalsystemet? Hur är skillnaden?
/Ludde
 
LGS skrev:
Det stod 100 i alla fall, kollade upp K-N filtret, kostar ju 650 spänn"!!!!
Nästan billigare att köpa en ny förgasare, eller så kan man fila ner några milimeter och trycka på ett 55mm :P
/Ludde

Finns filter för ca 160kr.
 
LGS skrev:
Det enda problemet när man ska hålla på med förgasaren är att det är så jäkla trångt där inne och luftburken (som gör det trångt) kan vara knepig att få bort. Men, med lite våld och repad plast så gick det till slut. :P
Därför är det bra att ha ett litet koniskt istället.
Har du testat miton med originalsystemet? Hur är skillnaden?
/Ludde


Luftburken har jag redan haft väck så det vet jag. Vet inte hur den går med orginal men allt som är gort på min är bytt system då stannar mätaren på 170 till 175 km/h

OVER AND AOUT
 
var ska du beställa ifårn= jag hitta ringa billiga nånstans, beställde från AddeMoto, ett High Flow filter, men dom var slut o skulle inte få in nårr apå flera månader :huvet
 
RED_LiME skrev:
var ska du beställa ifårn= jag hitta ringa billiga nånstans, beställde från AddeMoto, ett High Flow filter, men dom var slut o skulle inte få in nårr apå flera månader :huvet


Om du menar mig så ska jag beställa ifrån MC center i kristianstad.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top